Tuesday 14 October 2008

Widgets

merepek lagi...

yuhuuuuu.... (amboi!!!! org london... sampai lupa bagi salam dulu!!!!!)

alamak, lupa plak nak bagi salam.... assalamualaikum wbt... rerakan yang lelain sehat? tak sihat ke? kesian... takpe, anggap jek Allah sayangkan kita... sebab kalah kita sakit tu, maknanya Allah sayangkan kita... bukan bermakna Allah tak sayang kan kita yang sehat2 ni.... cumanya, bila kita sakit, atau berada dalam keadaan yang kurang gembira, tertekan, jiwa kacau, hati tak tenang, barulah kita nak cari Allah kan.. erm... itulah lumrah manusia kan... aku tak lari daripada benda yang sama gak... bila time sedih, jiwa kacau, tertekan, masa tulah mula kita nak cari dimana Allah SWT... saja bagi tazkiroh awalan2 ni... sebabnya, nak ingatkan diri sendiri yang aku ni kira tergolong dalam hamba Allah yang selalu sgt lalai ngan nikmt dunia yang diperolehi... kalau sedih tu, baru nak ingat Allah... kalau gembira tu, haram nak ingat pun walau sesaat... kan???????

ekceli, takde apa2 nak coretkan untuk entri kali ni... cumanya, semalam, masa aku ngah makan ngan salah sorg kwan aku (namanya dirahsiakan takut dia malu sendiri) kat suatu tempat yang aman dan damai disulami dengan kicauan mesin2 pemotong rumput yang amat indah bunyi nye itu, aku ternampak sesuatu dalam beg galas dia... aku pun pandang jek benda tu... sebabnya, benda tu sungguh menarik perhatian aku... kemudian, aku pun bertanya... kenapa ko bawak benda tu? bukan ke benda tu untuk budak2 kecik jek??? kemudian dia pun berkata2 laksana seorang perwira mempertahankan putri kesayangannya (apalah yang ko merepek ni jep oiiiii!!!) begini.... "ada org suggest kat aku bawak benda ni. sebab senang kan kalau tetiba hajat yang tak terduga memanggil2 dan menyeru.... kan payah nak cari ayo...."

erm... aku rasa idea nak bawak benda tu kemana2 sahaja terutamanya ketika berada kat negara omputih ni, yang toiletnya takde ayo, amat2 praktikal... yelah, kalau berada kat bilik atau umah sendiri, takpelah gak... ni cuba bayangkan, kalau kita berada kat luar... nak tak nak terpaksa juga beli ayo botol tuk melepaskan hajat... kalau murah, takpelah gak kan... tapi kalau mahal, kan payah jadinya... rasa macam satu keperluan plak untuk beli benda tu... dulu, masa iman kecik2 selalulah beli, sebab senang n memudahkan keje... lagi2 badan iman masa kecik tu, lembik lagi, so bila nak mencebuk, payahlah gak... idea yang sgt praktikal lebih2 lagi ketika berada dalam toilet yang takde langsung paip apa lagi air tuk mencebok...

apakah benda yang aku maksudkan tu? itulah dia, tisu basah bayi aka wet tissues babies (eh, betul ke ni namanya??? alah, lantaklah, janji dia tisu basah tuk menghilangkan kotoran di bahagian tengah2 antara pinggan dan peha)... jangan lupa untuk membawa bersama kalau pergi ke mana2 ye.... selamat mencobe...

tatatititututomtom....

ps: takde idea nak nulis dah ni... so, merepek jelah yang mampu aku lakukan ketika saat ini... huhuhu

2 comments:

Anonymous said...

ermm..aha praktikal gak. tp setakat dan bersihkan je lah. so that tak rasa kotor sgt. tp baby wipes tu masih tidak menyucikan najis kan? nak sucikan najis kene guna air yg mengalir gak. so sblm solat kene guna air gak...baik bawak air sebotol dlm beg hehe....berat kan...takpe lah leh exercise sambil tu...

Anonymous said...

betul gak kata areej tu... lupa plak nak masukkan sekali. mmg gunakan yang tu sebagai pendahulu, kira bersihkan mana2 yang patut. takdelah bawak air banyak sgt sampai berbotol2... kan? heheheh