Thursday 2 October 2008

Widgets

cerita sepanjang minggu ini....

salam....

lama tak update blog ni... due to biziness of making friends.... huhuhu

hari ni, 1 oktober 2008. hari raya kedua kat uk ni (uiks, ada ke istilah raya kedua ketiga kat uk ni? raya pertama pun tak rasa cam raya...huhuu)... bila dah terasa jauh daripada keluarga macam ni, barulah aku rasa yang sunyi sgt bila raya... dulu, masa ada kat Malaysia, tak hagai langsung masa2 yang ada degan keluarga terutamanya hari raya... siap boleh buat statement lagi, raya dah tak macam tak raya pun... huh!!!padan muka aku la ni, sapa suh berlagak sgt... kan sekarang ni dah jadi macam ayam berak kapur, terkulat2 sorg2 kat libik.... seingat aku, dua kali jek aku tak balik raya... eh, tiga kali... dua kali raya haji, masa matrik ngan masa final year kat uum, dan juga raya posa.... raya posa kali ni lah... sebak plak bila cakap ngan mak aku semalam (30 sept), since uk raya 30 sept... tapi, raya kali ni aku menjadi penunjuk jalan kepada hafizah, student baru phd dari malaysia.... sebab dah janji kemarin nak bwak dia daftar, maka aku pun tunaikan lah janji aku... lagipun, aku pun takde menda nak buat... balik daripada umah kak fiza pun dah kol 4 lebih pagi... penat btol rewang kat sana memasak lauk2 raya... tapi syok gak...bangun subuh pagi semalam lambat, bangun2 dah kol 9.00 pagi.... uiks... terlepas solat hari raya.... takpelah, nak wat camana kan??? (alasan je ko nikan... sememangnya ko mmg malas nak p solat sunat raya tu kan?????)

minggu lepas merupakan minggu yang memenatkan dan menyedihkan... penat sebab aku jadi penunjuk ala2 PR Brunel tuk student2 malaysia yang baru datang... sedih, sebab rumet sekejap aku dah balik ke Malaysia... surprisingly, aku berjaya untuk tidak mengalirkan air mata masa shah balik tu... kalau tak, jenuh aku kene perli dengan kengkawan lain... huh!!! antar shah jemaat lepas, memacam benda berlaku. bermula dengan bus yang takde, bila ada, mesti penuh... tapi, gagah jugaklah naik bus ngan shah, ditemankan kamal... saja ajak kamal, leh tolong2 angkat beg, sebab shah bawak balik 3 beg... tu pun, selepas di repacking beberapa kali.... sian plak aku tgk, banyak brg dia tinggalkan kat bilik aku... tapi takpe, aku balik malaysia aku bawakkan brg2 dia... pastu, dah naik bus U3 tu, bus benti separuh jalan plak... driver tu suh tunggu bus lain plak... sib baiklah bus yang second datang tak lama lepas tu... risau gak, sebab time tu dh kol 600 petang... takut lambat jek check in... sampai, terus check in, beg plak tak lepas... instead of 25 kg yang dibenarkan untuk luggage kat bawah, shah bawak 35 kg keseluruhannya... huhuhu.... sian, aku dah standby pun beg tesco untuk bwak balik brg2 dia... manalah tau kot2 terlebih muatan... uas gak merayu dengan kaunter tu, dengan kamal pun tolong... tapi, still tak leh gak... maka, terpaksalah bukak beg tu balik... susun balik... aku nak tolong pun, aku tak reti sgt, sebab aku pun taktau nak suh shah buang yang mana... banyak barang hantaran n minyak wangi... takkanlah nak suh dia tinggalkan yang tu... but somehow (wah!!!!skiping plak aku ni, tah betul tah tak penggunaan nya... argh!!! lantaklah, ada aku kesah??????), alhamdulillah... kawan kepada kak aida dari nottingham pun sampai, n dorg pun tolong masukkan sesikit brg shah dalam beg dorg... operate2 (meminjam kata2 kamal, mula2 tak paham, nak tanya malu plak... pastu bila selalu dia sebut baru paham), alhamdulillah... jadilah dalam 27 kg. pastu, risau gak takut tak lepas... shah, kamal n wawa pegi jek kat kaunter check in tu tanya... lepas atau tak dengan berat camtu... alhamdulillah, lepas gak akhirnya.... pastu shah pun datang balik kat aku... dengan pertanyaan, "jep, paspot mana?" waaaaaaaaaaaa!!!!! nak nangis aku masa tu... sebab paspot shah mmg aku pegang, tapi bila dah kalut2 masa operate beg shah tu, aku taktau mana aku letak... masa tu, pucat gak muka aku... cari punya cari, tak jumpa gak... mulalah aku panik... selawat bebanyak sesambil cari brg tu dalam keadaan panik.... siap kumat kamit lagi... kak aida senyum2 jek pandang aku tgk aku kumat kamit.... risau siottttt.... tapi, alhamdulillah, jumpa gak akhirnya paspot shah tu... dalam beg member kak aida tu... camana tah leh masuk dalam tu... aku pun tak tau... tulah, masa repacking tu, banyak sgt tangan tolong... tinggal tangan aku jek tak tolong apa2, tolong pegang pestit tesco adalah sesambil tgk dorg semua repack balik... pas shah check in, kami semua berbuka puasa kat luar... best btol, macam piknik plak.... ramai plak tu, ada dekat 15 ke 20 org... tak ingat plak aku... memasing bawak potluck tidak terkecuali aku.... shah request nak makan sayur kobis msak kicap.... risau gak takut tak sedap, tapi bla rasa, not bad lah kata dorg (demi menjaga hati aku, semua kata kobis tu sedap, tah ye tah tak, sebab aku rasa, masin adalah...ala, tak kisahlah... janji aku nyumbang gak, sebab sebelum2 ni, asal ada potluck jek, aku mesti beli buah, tak buah, air... tak air, buah... tu jek, sampai dorg tau, asal ada buah jek, ha... ni mesti jep yang bawak..kali ni aku nak tukar trademark plak... yang mantap2 jek makanan untuk potluck... ha, nanti, mesti dorg akan kata... kobis ni jep bawak, ayam masak cikap berlada ni, jep yang masak, daging spageti merah ni, jep yang masak... wah!!! masa tu, kompom trademark buah n air tu akan ilang serta merta... tapi, persoalannya... bila???? tah!!! tunggu zah mai cni jelah kot... aku mana reti masak... masak air reti lah... huhuhu. ) banyak gak makanan masa tu, n ramai gak yang bawak... best plak piknik bukak posa camtu... lepas solat maghrib, shah pun check in... alhamdulillah, semuanya selamat. mujo tak nangis tau... kalau tak, mesti melekat gelaran neng yatimah kat aku... huhuhu.... bilik aku pun dah sunyi balik... la ni, doklah sgsorg melangut memikiokan masa depan yang kabur... huhuhu....

citer pasal bebudak n bapak n mak budak baru plak yang baru jek mendaftar sem ni kat brunel. makin ramai plak malaysian kat cni... leh wat persatuan ni... tapi, aku malas nak handle... maklumlah, aku ni jenis hangat2 taik lembu... rasanya semuanya aku dah kenal n bersua muka... bermula dengan 3 org yang buat master.... kak sha yang jumpa dorg dulu, pastu bila aku p opis kak sha ada bagi no aku kat dorg... punyalah pomot nama aku kat dorg... kunun2 aku yang concern ni, cubalah cari dorg kot2 terserempak, sebab kata kak sha, dorg ni macam taktau pepe... banyak nak tanya, tapi sebab kak sha nak jumpa makwe dia, maka tak sempat berborak.. sempat bagi no phone aku ngan dia jek... aku siap sesaja duduk kat depan bank... kot2lah terserempak ngan dorg... tak jumpa gak... salah niat kot aku ni, sebab tu tak jumpa... huhuhu

pastu, dorg terserempak ngan shah ngan abang mahadi... balik jek, shah citer ngan aku... aku pun suh shah ajak dorg bukak posa sekali... dgr shah cakap ki il (KL) ngan dorg, rasa kelako plak... sebab jarang aku dgr shah cakap ki il tu... kelamkabut gak masa tu, sebab bukak posa makin cepat, maka kami (kami???? shah je sebenarnya... aku jadi tukang coci jek) masak jek apa yang leh cepat... termasuklah goreng ikan libis hangit, resepi baru aku... sian kat dorg, kene makan ikan libis hangit... huhuhu...

melalui dorang, aku kenal plak ngan kamal n 3 org budak undergrad, lokman, firdaus ngan din... tgk din ni, lwak sikit orgnya... aku tgk mukanya pun aku dah nak tergelak... kenapa tah... maybe sebab aku suka dgr dia cakap omputih kot, masih ada slang ganu + klantan dia... hehehehe.... tak sangka plak hat bebdak tiga org ni, bakal2 lecturer poli.... tak nampak langsung gaya lecturer, sebab lawaklah tgk dorg....(alah, camlah ko tu ada tokoh n gaya sorg lecturer.... huhuh)

melalui kamal plak, aku kenal ngan abang ithnin.... ahli sukan... amik master sport sc... huh!!!! menakutkan... asalnya, jumpa dorg ni kat airport, terpaksa lepak kat airport tu lama gak ngan dorg, sebab lancaster suite kat brunel ni bukak lambat... so, daripada kami sejuk kat luar tunggu lancaster tu bukak, baik dok kat airport... tup2, terjumpa plak ngan abg khir... what a coincidence (betul ke aku eja ni??? alah, lantaklah....) abang khir ngah tunggu org kat airport tu, dia baru antar email pagi tadi.... tunggu punya tunggu, takde pun org yang ditunggu tu... rupanya, abang khir silap baca email... flight 28 aribulan, sampai 29, bukan sampai 29... sian, tapi, kira rejeki abang ithnin lah, sebab takyah buang duit bayar cab... since kamal pun tak pemilier lagi kat area brunel ni, maka aku pun menghapal skrip camana nak cakap ngan pemandu teksi tu sepanjang masa... almaklumlah, aku kan pandai cakap BI ni.... huhuhu.... sib baik abang khir bawak abang ithin tu... kalau tak, jenuh gak aku nak cakap ngan driver tu nanti... aku ngan kamal balik naik bus, sebab kete abang khir tak muat....

melalui abang khir plak, aku kenal ngan abang zul... yang kata nak mai 28 tu... abang khir silap baca email nya... sian... pastu, bawaklah abang zul ngan abang ithnin g daftar... jadi tourist guide plak aku.... siap silap2 bangunan lagi... manalah aku nak tau, sebab aku ni kan hantu sesat... yang aku tau, hall aku ngan opis aku, ngan bus stop.... huhuhu.... abang khir jugak kenalkan aku ngan fizah.... sebab dah janji ngan fizah, maka pepagi raya, aku pun temankan dia untk mendaftar.... nak ajak dia kuar, aku pun dah penat... lagipun, nak g umah kak fiza (fiza lagik...)... so, aku cakap ngan dia, esok jelah aku ajak dia kuar... mujurlah aku ada kuali n pinggan mangkuk lebih peninggalan shah.... so, aku pun bagilah kat dia... sian.... kot2lah dia nak makan....

setel dah keje aku jadi PR sementara.... setakat yang aku dgr, dah takde org baru nak mai lagi... leh rehat jap... sonok gak jadi PR ni ek... banyak benda aku blajo... bangunan2 yang tak penah aku masuk pun, aku ter'masuk'.... aku kan mesra alam.... so, semua student2 baru, aku mesti nak kenal...

yang jadi persoalan aku sekarang ni kan... nak buat ke majis makan2 n ramah tamah ngan ngan dorg ni??? sebab aku tgk, ramai yang dah bz la ni... takut plak nak kacau dorg kan... tapi, kalau tak buat, sian plak... camana nak kenal rapat ngan dorg semua kan??? erm... nampaknya, masih tak insap2 lagi aku ni.... huhuhu

No comments: