Tuesday 8 February 2011

Widgets

nak nasihat bagus, tapi.....

assalamualaikum...

aku terbaca status FB seorang sahabat yang terlalu marah dengan seseorang... sebabnya...

kawan dia ni menulis kat blog, pasal umah yang besar dan cahntek dan masuk dalam salah satu daripada rancangan pasal rumah-rumah ni, dalam blog dia (tak ingat rancangan apa dia tulis)... kemudian ada sorg manusia mana tah yang komen kat entry dia katanya

"duit yang banyak tu kan bagus kalau bersedekah, bukannya membina mahligai yang takkan kekal"...

marah sungguh kawan aku ni kat penulis komen kat entri kawan dia tu... erm...

sedangkan yang tak menulis tu marah, apa lagi tuanpunya blog tu kan? mesti marah giler... sebab dulu penah jadi kat aku jugak... so, aku paham apa perasaan dia... tapi bagi aku, org2 yang suka menunjuk dialah manusia paling alim/baik/soleh/solehah/pandai/bijak/etc kat dunia ni (dengan memberi nasihat tapi tak kena pada tempatnya), abaikan ajek... sebab bagi aku, kalau pun tuanpunya blog tu bersedekah, takkanlah nak heboh satu dunia kan, dengan menulis kat blog... satu lagi, biarlah dia nak buat apa dengan duitnya tu... bukan kita yang bagi makan kat dia... lainlah kalau dia guna duit kita, ye tak????

rasanya kalau kene kat aku (sebab aku penah buat entri pasal umah aku), mau aku jawab, perlu ke aku bagitau satu dunia aku sedekah sana sini??????? erm... sian tuanpunya blog tu....

tuanpunyablog: macam tak best jek nak buat nota kaki guna arbaie bujang kembali... huhuhu

No comments: