Tuesday, 8 February 2011

macam2 hal...

assalamualaikum warahmatullah...

kali ni aku memplagiat entri daripada salah seorang sahabat semasa kami bersekolah di shah alam dulu... cuma jarang je negor dia... maklumlah, lain2 kelas... pulak tu, aku jenis pendiam... bacalah ek... kemudian, sama2lah kita amik iktibar...

aku nak copy n paste jek entri dia kat sini, tapi disebabkan takleh nak buat, maka aku buat intipatinya jelah yek... ringkas jek, senang...

kwn aku ni tgh menunggu isteri dia balik dari pasar sambil mendengar suria.fm. malam tu pulak ada siaran luahan rasa... ada sorg lelaki ni, kol, luahkan perasaan kecewanya sebab makwe dia tak angkat teleponnya... 'B, abang tengah kecewa ni', kata lelaki pemanggil tu....

kemudian, kwn aku ni pun kol suria.fm tu, dapat... n terus bagi luahan perasaan nya... "bro, geli betol telinga aku dengar org yang tak kwin panggil ma, pa, B, baby, n memacam lagi..." terus jadi topik hangat malam tu kat suria.fm. ada yang kol tak setuju, n ada yang setuju... mesti oleh agak sapa yang setuju kan????

untuk entri penuh, sila ke http://azwandengkil.blogspot.com

aku selalu jugak dgr sinar.fm... maklumlah, selalunya, kalau dgr radio senang sikit nak buat keje... balajr dulu pun camtu... mungkin ada yang belajar kene sunyi2.... aku, kalau sunyi2, mau takleh buat apa... macam2 bisikan nanti dgr... huhuhu.... nway, lari tajuk pulak... sebenarnya, kalau kol 2 kat sni, n kol 10 malam waktu malaysia, sinar ada jugak luahan2 perasaan ni... maka, banyak jugak lah yang kol n samalah kesnya macam apa yang kwan aku dgr kat suria fm tu... to be frank, aku pun setuju ngan kwn aku ni.,... geli ya amat telinga ni kalau dgr pemanggil yang blomkawin ni bahasakan diri baby, mama, papa, B etc... aku leh tahan lagi kalau depa bahasakan diri abg (considering yang lelaki lebih tua daripada pompuan, naik pangkat daripada adik/abg angkat jadi makwe/pakwe). kalau yang panggil ayang/syg, bolehlah moderate sikit... tapi paling takleh tahan, bila bahasakan diri mama, papa, daddy, mummy, B, etc... geli geli geli geli telinga... penah jugak, aku cabut earphone ni dari telinga... tak sanggup dengar....

bak kata kwan aku, panggilan macam nilah yang menyebabkan gejala sosial berlaku... rasanya, dulu, sebelum kawin, aku takdelah nak panggil ayah, mama, papa, etc... lebih senang ngan saya awak...

bukan raciple (racist dengan couple), jangan salah paham yeeeee.....

tuanpunyablog: taip padam taip padam... camni, bila nak abis... huhuhu

No comments: