Monday 14 February 2011

Widgets

aku masih dirumah lama

assalamualaikum,

adalah beberapa orang yang bertanya pada aku sejak aku mula balik ke sini... dok mana la ni? yelah, dah bujang kan... aku pun susah nak jawab... ada banyak sebab aku susah nak jawab, sebabnya akan mengundang soalan balik... maksud aku, orang akan tanya balik kat aku... nak matikan jawapan dorg tu yang susah, lagipun, masing2 punya pendapat memasing kan... tapi takpelah...

aku masih menginap rumah lama, iaitu rumah yang aku duduk masa bersama dengan famili aku dulu... umah ni kira umah kedualah, sejak zah ngan ilham sampai dua tahun lepas... masa bujang sekejap, aku dok kat hall... kami pindah pun sebab minah yang berada dibwah kakiku sentiasa komplein sebab bising... fedap aku... dulu, sewanya tuan rumah yang asalnya dari Filipina dan kini menetap di Kanada tetapkan £800 sebulan. since ada famili, aku mampulah bayar... lagipun, dengan keadaan rumah yang agak luas termasuklah dapur yang luas, £800 adalah satu niolai sewa yang amat payah nak dapat terutamanya kalau dok kat london ni... spesifik lagi, kat area uxbridge, west drayton etc... maybe tuan rumah macam tergesa2 nak cari penyewa kot, sebab tu dia amik jek aku... dia letak £850, aku tawar, alhamdulillah dapat £800... terkeluar tajuk lak... la ni, rumah tu aku still dok lagi... ada aggreement ngan tuan rumah pasal sewa tu (giler apa, kalau aku stay sengsorg pastu kene bayar full amount). sebab tu aku masih dok situ... aggrement dia, samada rumah tu terjual, atau tempoh aku belajar abis, yang mana lebih cepat, dengan bayaran sewa £500... bagi aku, oklah, sebab kalau nak cari flat lain, reganya lebih kurg jugak... kalau nak cari sewa bilik, aku tak betah dok umah orang... kurang selesa... duduk sendiri lebih selesa, senang nak buat apa2...

ada jugak yang tanya, kenapa taknak ajak member dok sekali? murah sikit bayar sewa. aku jawab sebab aku dah janji dengan tuan rumah, cakap kalau ada member nak dok sekali, aku akan bayar full balik... kalau nak nipu boleh jek, tapi soalannya, berkat ke duit yang dapat save tu??? aku pun macam ralat nak ajak org duduk sekali, sebabnya, umah tu bukan secure sangat. tup2 kene keluar, ada org beli, camana? kalau aku sorg takpelah, banyak umah2 org melayu yang boleh aku sewa (tu pun kalau depa kasi lah)... kalau dedua kene halau, mau ada yang buat khemah jadi pelarian... takpun, bawak semua pakaian kat opis... giler apa... satu lagi sebab, landlord aku ni ada kawan kat sini, kalaulah tetiba jek dia masuk umah tu, repot kat landlord aku, apa aku nak jawab????

gambar2 aku cilok daripada website agent... ni menunjukkan kwasan umah aku (bolehlah mengaku sekejap kan)... nampak luas kan??? huh!!!! jangan tertipu dengan gambar ni... camera trick... sesapa yang penah p umah aku, taulah... tapi kalau yang stay tu sorg je macam aku, mmglah sgt luas... :D

*ni bahagian dapur... kira luas jugaklah, kalau nak compare dengan rumah2 member2 aku yang lain... kalau buat jamuan, mmg senang sikit...


*hat ni living room... selalunya, kalau org datang, tak muat bilik kecik tu, kami suh depa dok cni... lapang sikit... kalau ikutkan, penuh jugak living room ni... tapi sebab aku dah beli barang2 ngan landlord, bila dia kata nak jual umah ni, maka jadilah macam padang jarak tapi takde tekukur... nampak cam luas kan... ni pakai kamera mata burung ka??? sebab hakikatnya, takdelah seluas yang disangka... pandai agent amik gambar...

*umah aku yang 3 tingkat tu... pintu yang tengah2 dikapit oleh tingkap dapur ngan bilik tu... tepi yang banyak sampah tu... yang pintu ada bumbung sikit tu... nampak? ha, tulah dia... jemputlah datang....
amacam? berminat nak beli? asking price (sori, taktaulah apa maksud asking price tu... harga tawaran kot ye tak???) is £190,000.
ada majlis sikit kat umah aku sabtu ni... harap2 takdelah org nyibuk or mengacau... risau pulak... setiap kali ada org view, hati aku mesti berdebar... maklumlah, bebila jek boleh kene halau... kalau kene halau, ada sesapa nak tolong tempatkan aku sementara??? kat toilet pun jadilah, janji ada tempat berlindung daripada sejuk dan panas (blom panas lagi)...
tuanpunyablog: letak status kat pesbuk makan nasi goreng hehari, tup2 terus ada org jemput mai umah tuk makan.... rejeki... rejeki... jangan tolak... agaknya, kene buat status macam ni kot selalu... cet!!!! taktau malu....

No comments: