Thursday 22 October 2009

Widgets

bilik kecil itu

salam...

kembali bertiga... sunyi... sebabnya, abang mahadi ngn wan yang menginap sementara dirumah kami (subra landlord cakap takdak serupa bikin itu kata leh siapkan umah yang bakal dorg nak duduk on 1st october, tapi, haraaaaammmm.... tak siap pun... terpaksa cari umah lain...) akan memasuki umah mereka di west drayton... erm... sunyi kembali...

terasa jugak kali ni... sebabnya, before ni, sejak sebulan yang lalu, ada jek orang yang menginap dibilik kecil (bukan toilet ek..) kami tu... bermula daripada kak ana (kene halau dari hall sebab kontrak dah abis) menginap kat umah kami selama seminggu... syok, sebab ada teman berborak...

kemudian, belum sempat kak ana keluar, aifah pulak masuk. tapi semalam jelah, sebabnya, dia dapat dok hall... since masa tu masih bulan posa lagi, maka aku ngan zah offer dia tuk dok sekali, senang nak sahur. esoknya, baru aku antar dia masuk hall. kak ana, petang tu aku antar dia balik. kemudian, petang tu jugak bilik kecil tu berpenghuni balik, najwan, budak undergrad Brunel yang aku amik kat airport... katanya dapat hall, tapi tulah masalahnya, sebab aku taktau plak samada leh masuk hall atau tak masa tu... dia pun tak buat pepe arrangement. since bilik kecil itu kosong dan masih lagi berpuasa serta esok pagi nak amik geng2 dia seramai 4 orang lagi, aku suh tdo situ jugak.

pagi sabtu tu, aku amik bebudak lain, geng2 si najwan kat airport, dengan abang khir. malam tu, aku ajak dorg semua termasuk aifah tdo kat umah aku, sebabnya, sian jugak, sebab esoknya raya... at least, dengan kehadiran dorg, dapat gak merasa suasana raya... macam anak2 balik kampung jek rasanya... maka, bilik kecik dan ruang depan tu berpenghuni kembali.

abis beraya, malam tu, baru aku antar dorg kembali ke hall... dua hari kemudian, hari selasa, aku amik ridhwan pulak, bakal hosmet abang mahadi. since dia kat sini sorg2 jek sementara menantikan abang mahadi kembali ke sini, maka aku offer dia suh dok cni sampailah abang mahadi balik ke uxbridge. maka duduklah wan dibilik kecil itu...

seminggu sebelum hari ini, abang mahadi kembali ke brunel. maka, makin meriahlah umah kami... ikutkan, time abnag mahadi sampai cni terus dok umah subra tu. tapi janji tinggal janji... malangnya, umahnya dah mengalahkan tongkang pecah... tongkang pecah pun lagi cantek daripada umahnya (kalau subra baca blog aku ni, abis aku kene saman...). kata nak siapkan awal oktober, tapi sampai kesudah tak siap2... sian jugak kat dorg... so, terpaksalah cari umah lain, dan alhamdulillah, dapat umah yang kat west drayton... dan hari ni, mulalah dorg memasuki umah baru tersebut...

bila ingat kembali, bilik kecil itu telah memberikan khidmat untuk tdo (walaupun tilam keras) kepada ramai manusia start ngan kak ana, pastu aifah, pastu najwan, pastu nadia, aifah n wani dibilik kecil, najwan, firdaus, zul n ameerul di bilik depan, pastu wan, pastu wan dan abang mahadi... sehinggalah hari ini...

maka sunyilah kembali bilik kecil itu sehingga bulan november nanti...

tuanpunyablog: tajuk selalu tak kena ngan isi... lantaklah... ada aku kesah?????

3 comments:

Anna said...

Jeb, bilik kecil tu byk berjasa. Sempat sy siapkan disertasi dlm bilik kecil tu, pasang laptop sambil menaip tas katil (sb takut iman kacau). Dah letih duduk tas katil, pindah ke dapur tgh2 mlm (sb iman dah tido), hehe. Apa2 pon tima kasih byk2 ye.

Anonymous said...

mmm...abang jep...tergelak sy bc story bilik kecil itu....nak jek tggu bilik kecil itu siri kedua...bc punya bc xdok plak manusia bernama raihan n faisal berpenghuni di bilik kecil itu pd 13 nov 09 @_@.....
tapi mmg selesa pe d bilik kecil itu...hih...anyway tq 2 kak zah n iman yg kiut..

tuanpunyablog said...

kak ana: my pleasure... n thanks jugak kak ana, coz sudi temankan kami yang sunyi ini... heheheh

raihan: nak buat story kedua, macam malas pulak... maklumlah bz, tapi taklah sebz raihan yang hari pertama jek daftar, terus masuk lab... hehehe