Tuesday 19 May 2009

Widgets

luahan perasaan hati...

salam...
dah dua tiga hari....

... apa yang aku lakukan kini hanya sia....
.... apa yang aku baca kini hanya menambah tekanan didada...
... apa yang ku fikir kini hanya nak balik malaysia sahaja...
.... apa yang ku hadapi ini hanya membuat diriku terasa akan siksa...
... apa yang ku tulis ini, aku sendiri tidak memahaminya...
... apa yang ku lalui ini seperti mimpi ngeri yang berterusan sepanjang hari...

orang kata,
makin banyak baca makin menambah ilmu didada,

tapi bagi aku pula,

bila banyak baca
makin banyak pulak yang aku tau,

bila banyak yang aku tau,
makin banyak pulak yang aku kene tau,

bila banyak yang aku kene tau,
makin banyak pulak yang aku kene baca,

bila banyak yang aku kene baca,
makin tak paham pulak aku banyak benda,

bila banyak aku tak paham menda,
makin banyak masa aku terbuang begitu sahaja,

bila banyak masa kau terbuang begitu sahaja,
makin banyak aku dilanda bosan sahaja,

bila banyak aku dilanda bosan sahaja,
makin banyak rekaan yang mengarut aku cipta,

bila banyak rekaan mengarut aku cipta,
makin ramai orang nak membacanya,

bila ramai orang nak membacanya,
makin ramai orang menyebarkannya,

bila ramai orang menyebarkan nya
makin glamer aku jadinya,

bila glemer aku jadinya,
makin kaya aku jadinya,

bila kaya aku jadinya,
tak payah aku susah2 lagi membaca,

bila aku tak payah susah2 membaca,
makin bodoh aku jadinya,

bila aku bodoh jadinya,
makin banyak benda mengarut yang aku cipta,

bila banyak benda mengarut yang aku cipta,
makin ramai orang yang bosan membacanya,

bila ramai orang bosan membacanya,
makin tak glemer aku jadinya,

bila tak glemer aku jadinya,
masa tu baru nak sedar rupanya,
pada saat dan ketikan ini,
aku ni tak BETUL rasanya..... huhuhuhu

tuanpunyablog: monolog dalam hati...

2 comments:

hAYAtie said...

salam..
hehe kreatif betul En Jep buat sajak..suka betul saya membaca..
moga En Jep dapat menamatkan phD dengan sempurna..amin

tuanpunyablog said...

wsalam cik hayati...

mekaseh... nilah kejenye kalau dah buhsan asik buat keje yang sama jek.. mekaseh sebab rajin singgah...