Wednesday 5 November 2008

Widgets

Lain yang aku plan, lain plak yang jadik

salam...
dua tiga hari ni makin tak sehat plak... dengan sakit tekak nya... dengan rasa nak demam nya... dengan cuacanya... dengan sejuk panas sejuk panas silih berganti nye.... huhuhu... taktau nak kata camana... cuma yang pasti, aku tak selesa ngan keadaan camni... bajet nak p umah jastini kat brdford masa ari sabtu tu pun, aku tak jadi p... rasa lain macam jek badan ni... dahlah ari sabtu tu aku takleh tdo.... dah bleh tdo, fire alarm plak berbunyi.. kalau pagi dalam kol 6 tu takpelah gak, ni kol 430 pagi.... huh!!!! mana tak tensen... geram btol.... kuat giler... nak tak nak aku paksakan diri aku kuar jugak... sebelum ni, kalau ada fire alarm jek, kompom aku akan nyorok dalam toilet... pelan sikit bunyi nya... tapi bila mengenangkan ada pernah terjadi kebakaran bebtul kat kitchen (sebut dapur cam pelik sikit bunyinya... almaklumlah, selalu sebut kitchen... huhuhu), rentung aku nanti jawabnya... kalau rentung, takpelah gak... kalau idop lagik, sah2 aku kene marah ngan sekuriti tu nanti.... masak aku.... pastu, aku pun gagahkan diri gak turun... tup2, elok jek aku sampai bawah, maka fire alarm tu berenti... argggghhhhhh!!!!! tensen btol.... dah tinggi aku naik tangga tu... dengan kepalanya tengah bengong, otak tengah beku, badan rasa cam tak sedap (boleh makan keRRRRR????) dan sebagainya....

pagi tu, bangun, terus msg kak aida... kata tak jadi p... sian plak kat jas yang telah mengontek kengkawan kami kat bradford tu... semata2 nak bagitau kami nak mai... wah!!! dengar citer, siap masak berperiuk2 lagi... huh!!! dengar camtu, rasa cam rugi plak tak ikot... takpelah, takde rejeki kan... nanti, bebila aku p lah lain, kali ni nak tray tuk wat rombongan sambil belajar... bawak satu bas... g jenjalan kat area2 yang luar london.. kat london dah tak best, sebab dah selalu sgt kuar (ayat berlagak btol!!!!)... sampaikan dah jelak dah nak p london (sebenarnya tak banyak tempat pun dah p, tapi sebab takut sesat kan, so cakaplah dah jelak... kaber laien).... best gak jenjalan reramai ni... bila lagi kan, nak jenjalan reramai.... aku pun tak pasti bila nak buat, tapi harap2 plan yang ni berjalan lah hendaknya kan.... amiiiinnnnn....

erm... arini walaupun rasa tak sedap badan (taktaulah kenapa, nak kata demam, tak gak... nak kata seseme, tak gak, bengong kot aku la ni...) aku g kuar p pekan temankan kak alipah... student baru sampai ahad lepas... plan nak tunjukkan dia phone mana yang ok... tapi, tak pasal2 aku pun p beli jugak phone.. beli phone samsung, SGH-G600 yang ada kamera 5 MP... memula tengok2 jek, sekali tak pasal2 aku jadi berminat plak... ala2 macam cinta pandang pertama.... ceh!!!! ni yang payah kalau ada sipat boros didalam diri ni... susah btol aku nak buang... erm... nak kata nyesal, tak jugak... sebabnya, kalau rega kat malaysia, mau capai dekat sibu lebih, tapi kat cni, kalaupun aku konbert, leh lah dalam RM 600 jek... kira murah banyaklah kan (sebenarnya, aku nak sedapkan hati jek... aku pun taktau kat malaysia dia jual phone tu berapa... main agak2 jek)... takpelah, at least aku tak rasa nyesal.... lagipun, pk2 balik, dah lama dah aku pingin bener mau hs ini, setelah melihatkan abang mahadi pakai... tapi, kala tu, aku enggak berkemampuan, terus, kala ini, bisa aja aku membeli telepon ini (eh!!! apsal tetiba jadi mamat indon plak ni????). loan baru masuk kan, beli brg2 makanan tu, tak sampai 200pounds sebulan, jenjalan jauh2 pun takde dah, lagi2 time2 sejuk beku camni... bradford pun tak jadi p, so angkatlah phone ni... maklumlah, org2 kat cni kata aku kaya, sebab boleh selalu balik malaysia... ah, aminkan ajek... manalah tau bebetul aku jadi kaya... kan???? amiiinnnnn....

kak alipah kata, wah.... camnilah baru gaya seorang lecturer... handphone, cara pegang handphone, kira semualah bergaya... huh!!!! aku rasa aku ni dah tergolong dalam golongan yang biar papa, asal bergaya lah nampaknya... aiyakkkkkkk!!!!!!! camana nak buat ni???? huhuhu

*handphone baruku... tapi rasanya tak pakai lagi lah kot... hs lama masih ada... nokia 6600.... sayang plak nak pakai... wah!!!! cam org kaya aku ni.... amiiiinnnnn.... :D

2 comments:

Azham's Family said...

wah...wah...wah....canggih nyer sahabat aku sorang nie skang...& makin trendy gitu...kakakaka...xpe la jep...bile lagik nk mentrendy kan diri.....oreng LONDON la katakannnn....hahahaha

Anonymous said...

hahahaha... tgk org2 london ni pakai hs canggih manggih... maka diri ini pun terpanggil untuk mengikut jejak langkah dorg ni... hehehehehe