Saturday 22 November 2008

Widgets

aku kembali.... dgn cerita yang tah2apa2tah

salam to all....

lama aku tak update blog aku yang tah apa apa ni... peminat (perasannnnnnyyyyerrrrrrrrrr.... macamlah best sgt blog ko tu.... hatttttttuuuuuiiiiiihhhhh!!!!!) pun asik tanya jek, bila nak update blog... huhuhu.... bukan bz, bukan tak ingat, bukan lupa, bukan takde cerita, bukan... bukan... bukan.... yang sebenarnya.... aku pun tak tau kenapa lately, aku rasa semacam jek... mimpi pun yang bukan2.... tah apa2 tah... yang peliknya, aku mimpi semua kenangan2 lama... kengkawan2 lama jaman2 sekolah dulu... agaknya sebab aku pasang lagu lelama kot... huhuhu... terasa cam dah tua aku ni... malam tadi mimpi aku jogging keliling isambard complex ni... peliknya, boleh pulak aku berlari..jauh plak tu aku lari... sampai meninggalkan 100 peserta lain kat belakang... siap macam lipas kudung plak berlari (pelik ek, lipas kudung bleh berlari ngan cepat, bukan ke kudung takleh lari langsung???? ke aku yang silap peribahasa???? kalau karam singh walia baca, kompom dia akan gelak kat aku sebab salah peribahasa... arghhh... lantaklah, ada aku kesah????) selalunya, kalau aku lari, kompom akan pancit tak sampai sepuluh langkah pun aku mula berlari... erm... maybe sebab aku dah kurus kot (kurus keRRRRR????)? balik ni, kompom mak aku tak kenal dah aku... sebab dah kurus... huhuhuu

apa nak cerita???? erm... nak cerita akan kebizian aku semnajak dua menjak ni... taktaulah... rasa macam tertekan sangat la ni... rasa macam keje tak cukup tangan... pastu idea pulak banyak... ceh!!!! kunun2 jek... macam yang aku cakap dalam blog yang lepas... tah apa2 tah aku tulis, aku sendiri tak paham. main masuk jek semuanya... hantam sajalah labu bak kata org2 dulu.... bila dah banyak idea, bila dah banyak benda nak nulis... mulalah aku termenung... where should i start (wah... speaking londong nampak... tah betul tah tak ayat aku ni....huhuhu)... tulah masalah aku bila dah banyak idea masuk dalam kepala otak aku ni... pastu, paksa gak berpikir... paksa gak otak aku berjalan, sebab nak taknak, aku kene siapkan jugak before aku jumpa pakwe aku tu ari selasa ni... kalau tak, kompom kene bambu lagi....tapi, tulah jugak satu masalah aku... sebabnya, banyak idea nak betulkan itu ini, tapi disebabkan malas yang takde penghujungnya, maka terbengkalai lah keje aku camtu jek... sian kat dia dapat student yang bengong sentiasa ni... huhuhu

erm... aku ada rumet sekejap sekarang ni... menumpangkan nya sementara dia nak dapat umah... oklah gak, sebabnya, takdelah aku menjadi kera sumbang takmo bertegur sapa.... kalau dulu ada shah, selalu gak masuk dapur, borak2.... tapi la ni, macam dah malas dah nak bersosssssossssiiiiial.... cita2 nak mantapkan english ngan bercampur serta bertolak dan tak lupa juga berdarab dan berbahagi dengan org2 yang kat sini... tapi, tulah aku... hangat2 taik ayam... biasalah aku.... kalau bab bagi nasihat kat org lain, bukan main pandai lagi... seolah2 akulah manusia yang tak penah ada masalah... tapi, dorg taktau... akulah manusia yang paling banyak masalah.... ciptaan sendiri... padan muka... sapa suh wat masalah sendiri... huhuhu

amik contoh beberapa hari yang lepas... punyalah syok bagi motibasi kat abang ithnin... suh dia sambung phd gak... siap kata lagi, phd ni taklah susah mana pun... dapat topik, akan lajulah kita wat keje... bukan cam master, banyak benda kene kaycap (eja english tak hapal plak... sorilah ye....) wah.... rasa masa aku cakap tu kan... rasa terlalu hipokrit betul aku time tu... PLASTIK sungguh.... tapi takpelah kan... kalau org nak buat benda baik, takkan aku cakap jgn buat pulak... sat g, org kata aku dengki... baik aku sokong jek... lagipun, masalah phd tu, sebab aku yang lembab sgt... bukan sebab org lain... btul tak??? (sedar pun ko ek, ingatkan masih tak sedar diri lagi... huhuhuhu)...

minggu lepas aku dapat gambar ni... zah bagi... wah... sudah pandai makan sendiri si iman ni... cam tak caya plak... yelah, sebab rasa macam kecik jek dulu... tup2 dah bleh makan sendiri... rasa cam lama jek aku tak tgk iman... mujurlah iman ni jenis yang mesra alam.... ngan sesapa dia boleh jalan... senang sikit keje aku ngan zah.... nak jenjalan beli2 brg, senang sikit... takdelah nak membawa iman yang sungguh 'baik' dan 'pendiam' ini... syok plak tgk dia pegang pinggan sendiri, makan sendiri, panjat sofa sendiri, jatuh sendiri, hatta pakai pampers pun sendiri..... dalam mimpi aku yang lepas lah... huhuhu

apa lagi nak cerita??? takde benda menariklah nak cerita... nak citer pasal aku kuar p jenjalan, best ke cerita tu? nak cerita pasal ada org baru sampai.... minggu depan baru sampai... nak kene p amik dia ni... ngan abang khir... penolongan saat2 terakhir sebelum aku melangkah pergi... huhuhuu.....

oklah, takat tu jek aku nak membebel.... pepagi buta ni, payah plak aku nak lelapkan mata balik... rasa macam dah terbiasa plak tak tido lepas subuh.. bagus gak, sebab aku leh p opis seawal mungkin.... satu perkembangan yang bagus (yelah tu bagus... g opis mmglah awal, tapi baliknya pun awal jugaklah... pastu ngorok tak sedo diri sampai asar... pe daaaaaa!!!!!!)

No comments: