Wednesday 1 June 2011

Widgets

salah tapsir...

assalamualaikum...

lama tak hapdet. sian kat peminat2 (hattttuuuuuiiiiiihhhhhhh!!!!!) bukak2, citer lama... bukak bukak, citer basi... bukak bukak, siaran ulangan (siaran ulangan pun kengkadang best jugak kan???).... amat sibuk sedikit buat masa ni... ni pun curi masa sikit nak menulis.... chewah!!!! sebenarnya, takde mood nak nulis... huhuhu.....

dah nak balik dah tak lama lagi.. agak2 dalam sebulan lagi... makin tak sabar lak nak balik... macamlah balik dah abis terus... huhuhu...

soklan biasa ditanya.... dah abis ke? erm... buat phd ni bukan cam undergrad or master by course... kalau kita balik, maknanya, kita dah abis terus... dah grad... dapat title DR. tidak sama sekali ye murid2 (tetiber!!!!).... mana2 yang masih taktau... aku balik sebab cuti belajar aku dah abis... tu pun atas ihsan majikan, bagi extend cuti selama 6 bulan lagi.... kalau tak, masuk start mengajar dah... nway, macam aku cakap tadi, balik ni sebab mmg kene balik. tak semestinya aku dah abis... bila abis??? erm... tohler... taktau nak cakap.... hampa doa2lah naaa.... malaikat aminkan 10x kalau kita doa tuk kawan2 kita... tak baik kedekut doa.... mekaseh....

nak cerita lain sebenarnya, tapi lebih kurg ada kaitan dengan yang atas nilah... seminggu dua lepas (tak ingat lak exactly bila, maklumlah, maklumat banyak sangat.... otak aku lak jenis FIFO, maka, maklumat2 lama n kurg penting maka aku pun terdelete dengan sendirinya), lepas terbangun dari tdoq petang (lama sangat nak tunggu asar), aku terus bukak email brunel. terbaca satu email... tertulis lebih kurg begini....

' ...... in congratulating .......... for her passes her viva..... with.... correction.'

terus, tanpa, berlengah lagi, aku bukak pesbuk dia, tulis kat dinding dia...

'congrate ......(nama takleh sebut)!!!!!... you deserve it!!!! I hope I will be like you one day'...

lepas tu, dia pun jwab, thank you. bla... bla... bla....

sehari lepas tu, aku p awal ke opis... bertugas jaga exam. ada sorg member aku datang jugak, si A. sampai jek dia, terus dia tegur aku, maklumlah, meja berdepan kan... si A terus tnya...

'baca tak email pasal ......... (budak yang baru lepas viva tu)?'....
'ahah, lepas dah dia kan... best btol.'
'semua org marah sebab lecturer tu post kat email.'
'eh, kenapa plak nak marah?'
'la, jep tak baca ke... MAJOR CORRECTION jep.'
'ha?????? major???? bukan minor ke? baca macam minor jek'
'major... cuba jep baca balik email.'

dalam kalut sambil menggigil, aku bukak balik email brunel tu, aku baca balik...

Ya Allah.... kenapalah aku tak baca betul2 email tu. mmg major... silap, aku p post kat wall dia, siap tulis you deserve it... masa tu, rasa macam bersalah sangat ngan dia... sebab aku nak kene jaga exam pagi tu, aku terpaksa jugak p. nak antar email ngan dia, nak cakap sorry pun tak sempat...

balik jek dari jaga exam, aku terus aku email budak tu... mintak maaf bebanyak... sebab aku btol2 tak perasan dia kene major correction... sian btol aku tengok dia... harap2 dia oklah hendaknya... kalaulah aku jadi macam dia... erm... tak dapat nak bayangkan camana...

in my defence (chewah!!!!)...
1. biasanya, kalau major, depa takkan publish kat email. kalau minor or without correction, baru depa announce. first case ni...
2. lepas jek aku post congrate kat dia, dia reply, macam takde apa2 yang berlaku.
3. baru bangun tdoq... mata pun keyrong lagi... tak betul...

apapun, aku tetap kesal dengan post aku tu... rasa cam bersalah sangat...

rasanya, selepas ni aku kene tanamkan dalam hati n otak aku ni... kene terima sahaja apa sahaja yang Allah takdirkan untuk aku... abis atau tak... sekurang2nya aku dah cuba untuk buat yang terbaik.... kene tanamkan dalam diri mulai sekarang... walaupun, aku masih gigih menulis... huhuhuh....

tuanpunyablog: bermula menulis dengan blog dari friendster. lepas ni, insyaAllah, kalau boring2, aku postlah benda2 yang lama ni... hampa kan suka buang masa dengan membaca tulisan aku ni... jangan marah naaa.... :D

No comments: