Thursday 18 March 2010

Widgets

ditakdirkan itu bukan rezekiku

salam...

agak bz sikit menyiapkan kerja2 yang rasanya, sampai bila pun tak abis... ada jek yang lompong dalam aku punya LR ni... tak bila nak siap, pun aku tak dapat nak pastikan (camana nak siap, FB, blog, FB, blog, tak pun, kira kekayaan orang lain... cet!!!!). nway, terasa ingin mencoretkan sesuatu kat sini, maklumlah, tengah idea takdak nak neruskan nulis... so, layan tulisan lainlah plak...

kengkadang terlalu ketat sekuriti tu, mmg menyakitkan hati... tapi, nak wat camana kan, untuk kebaikan kita jugak... tengok jek kete2 kat sini... kebanyakkan tayar2 nya, kalau ada 5 skru kat tayar tu, satu daripada skru tu, mesti lain daripada yang empat tu... sebabnya, tuk ngelakkan org daripada mencuri rim atau tayar kete tu (dasat jugak org sni, boleh curi tayar n rim... kenang2 balik, memana sama jek... kenapa org selalu ngutuk malaysia kata itulah... inilah... sedangkan aku tgk, kat mana2 pun sama... ada jugak penjara kan????)... macam tulah jadi kat aku masa aku nak sebis kete aku... nak buat alignment ngan balancing... antar plak kat kedai biasa aku antar... kedai dia semuanya manual... takde guna mesin2 besaq2...

bila antar jek kat kedai tu, tak lama lepas tu, dia kol... tanya, mana special key tuk bukak tayar tu... aku yang baru pestaim dengar, tak paham langsung apa dia cakap... ada ke special key tuk bukak tayar? sudahnya, esok bila aku nak amik balik kete tu pas sebis, dia pun tunjukkan adik beradik skru tayar tu, tunjuk yang salah satunya, down sindrom... kene bukak ngan special key... aku pulak taktau mana owner lama letak key tu... cari2 tak jumpa... so, abaikanlah dulu alignment ngan balancing tu.. tapi, risau jugak, sebab kalau tayar aku pancit, mmg sahih aku takleh bukak tayar tu...

dia kata member dia boleh bukak, tapi dia charge £50 tuk 4 tayar... huh!!! lari lagi bajet aku... antar gak kat dia, tapi sebab dia amik masa lama sgt nak bukak tu, sebab dia kata payah, maka aku terus amik balik kete tu, sebab nak pakai...

pastu, ada pomen malaysia plak offer, sebab dia tau masalah aku... tolong bukak sebab dia ada ter'jumpa' key yang sama ngan skru down sindrom aku tu... opkoslah, mana de sebis free dalam dunia ni kan... so, kenelah bayar sebis charge dia... walaupun dia nak tolong... katanya....

dah bukak, aku mintak tolong belikan sekali skru tu balik (biasalah aku ni, semuanya tak reti, or dalam erti kata lain.... pa mim alip lam sin)... sebab dia kata, sat g tayar ilang, jenuh nak cari balik... lari lagi bajet aku.... dahlah kene buat MOT kete bulan ni... terbanglah jugak dekat £250 bulan ni tuk buah hati tersayang aku yang dah lama tak mandi tu, sejak aku beli bulan 7 yang lalu... tahan jugak ek....

nak dijadikan cerita, ari ni, aku godek2 n kemas2 dashboard tu... nak masukan segala surat termasuk MOT baru dalam situ... sebab penuh sgt ngan benda2 yang tak sepatutnya... kemas2, maka terjumpalah pengubat skru sindrom down tu... ngeluh berat sikit... mana taknya, kalau tak, dapatlah aku simpan (ala, nanti abis jugak ke benda lain kalau tak ke kereta) £70 tuk upah bukak ngan skru baru (pomen tu belikan jugak yang ala2 sindrom down, sebab katanya, kalau tayar ilang, lagi payah nak buat, aku terima jelah... dia kan expert... jgn membantah, sat g kene balik kat aku macam kes kat banting dulu... ingat aku sampai sekarang bila pomen tu kata, takyah ajar dia, dia tau nak buat camana... huh!!!!)...

tulah orang kata, kalau dah rejeki kita, mmg akan jadi hak kita.... kalau bukan rejeki kita takdirnya, nasi yang dah masuk mulut pun, akan terkeluar balik.... ralat jugaklah aku rasa (aku kan manusia, bukan malaikat) sebab tak cek betul2 (alah, kalau cek, macamlah aku tau camana special key tu rupa bentuknya... aku ingat cam skru river yang panjang macam nak bukak tayar biasa tu)... tapi, tak elok aku buat camtu... insyaAllah ada hikmahnya, kerna apa yang aku alami selama ini, kalau aku kenang2 balik, semuanya ada kebaikan yang akan menjelma... tinggal lambat atau cepat jek.... kan????????

tuanpunyablog: maafkan aku Ya Allah kerna selalu mengeluh akan takdirmu... sob... sob... sob...

No comments: