Friday 14 August 2009

Widgets

cerita tentang semalam

salam...

rasa macam takde mood nak wat keje rini (eh... bukan hehari ke ko takde mood nak wat pepe, sejak bulan 6 yang lalu?????)...

semalam dok borak2 ngan seorang kawan satu skul ngan aku... tgk dia dok print artikel ngan jurnal (sama macam aku dulu, xcited, tapi bacanya, takat satu penggan, tak paham terus tukar lain... semangat picisan), aku terus bertanya;

"nak bawak balik malaysia ke artikel tu?"

"satu paper menunggu," balas dia.

"waaaaahhhhhh... bagusnya... dalam setahun belambak2 paper yang disubmit... kompomlah, balik sekali nagn saya nanti..."

"amiiiiiinnnnnnnn," katanya...

kemudian terus terdetik dalam hati, aku ni dah tahun kedua, dia pulak baru tahun pertama. erm... ayat aku tu betullah kan... which is, balik sekali ngan aku... cumanya, ada dua hipotesis yang boleh aku kaitkan;

hipotesis 1: aku akan balik ngan dia, bila tempoh aku abis... i mean, akhir tahun depan.. jadinya, aku buat 3 tahun, dia pulak buat 2 tahun... (erm.. macam rendah jek kebarangkalian hipotesis ni)...

hipotesis 2: aku balik ngan dia, which is, bila tempoh dia abis... maksud aku, dia buat 3 tahun, aku pulak buat 4 tahun... (erm... rasa cam mustahil jugak, sebabnya, tak mungkin dia drag sampai 3 tahun, bayangkan, baru 6 bulan dan buat pilot study... paper tu jgn kira lah... dalam sehari jek, leh siapkan satu paper.... kagum.. kagum... tabik spring tilam dreamland lah aku ngan dia)...

so kesimpulannya, kene buat hipotesis yang ketigalah... which is, erm... taknak sebutlah, nanti jadi kenyataan... nauzubillah... huhuhu

tuanpunyablog: gatal pulak tangan rini... rejeki nak masuk ke ek??? erm...

No comments: