Wednesday 22 July 2009

Widgets

selesai review ku... alhamdulillah...

salam....


semalam bukan main semangat aku nak jumpa sv aku... almaklumlah nak review tuk naik tahun kan (naik tahun jek, tapi improvement langsung takdak... huhuhu)... since opis aku ditutup dek kerana depa nak pasang cable balik, maka aku taklah p opis semalam... dengan harapan dan doa, dia akan buat macam tahun lepas... tangkap jek sesapa tuk dijadikan korban sebagai panel independent reviewer aku... meeting aku ngan dia kol 4:30, which is, jarang2 sekali dia setkan appoimen aku diwaktu petang... aku pun tak berapa suka dia setkan waktu petang... kalau boleh, nak jumpa pepagi jek... sebab at least, takyah pk pepe lepas jumpa... n lepas jumpa leh soping2 barang2 dapur sambil mencoci mata yang semakin rabb un ini... huhuhu...


since aku takleh masuk opis, maka kol 3ptg aku dah kuar daripada rumah. kali ni, naik bus. saja buang tebiat. sebab nak parking, cam jauh pulak daripada bilik pakwe aku tu... baik naik bus jek. bajet bila sampai ke bilik dia, aku akan terus lepas sambil bukak pc kat phd area, kebetulan mmg depan bilik dia... senang aku nak tgk dia dah balik dari konvo atau tak... tunggu punya tunggu, sampailah kol 530 baru aku terdengar suara dia yang mesra alam tu... pas abis borak, terus dia nampak aku... sambil tegur...


"Hi jafri... why are u here? do we have a meeting today?" aku terus angguk... dalam hati aku, dia mula dah... lupalah tu... kalaulah tak kerena aku review hari ni, takdenye aku nak tunggu dia sampai sejam lebih (oklah tu kan, org lain tunggu sampai berejam2, kan kak sha????)... ada sekali jek yang dia mai lambat, aku tak tunggu... tersu antar email cakap mintak setkan tarikh baru... tapi nak buat yang ini, payah jugak, sebab kalau aku tak buat review hari ni, bila lagi? nak masuk bulan 8 dah ni... pulak tu, minggu depan aku dah tak wujud kat cni, insyaAllah... takkan nak batal camtu jek...


"R u sure we have meeting today? because i don't think that i written in my diary," tanya dia lagi...
"yeah... 430. i have review today." jawab aku cuba nak pulihkan ingatan dia...
"u sure? ooo... you wait for a while." aiiii.... janganlah lupa lagi...


tak lama lepas tu, dia mai dengan sorg lagi lecturer... pas amik kopi, dia suh masuk bilik dia (detailnya aku citer kan... bayangkan cepat!!!!! bayangkan!!!!)


masa masuk bilik dia tu, berdebar jugaklah... sambil pk, apalah yang dia nak tanya ni. taknak buat cam tahun lepas ke??? tangkap jek sesapa tuk jadi bidan terjun independent reviewer... sign jek borg aku tanpa banyak soal... huhuhu.. pas aku duduk, dr tillal tanya aku lagi...


"u sure we have meeting today????" aiyakkkk... dia ni.... tak caya tgk diari tu...
"oh ya... we have today... sorry.."


erm... berdebar gak ni... tapi menten cool... lecturer ni cam banyak jek nak tanya... pas aku bagi aku nyer report kat lecturer sorg tu... dia pun baca... pastu bulat2kan ayat yang aku tulis... garis... bulat... pastu garis... huh!!! banyaknya... sahih bahasa aku yang terlalu 'mantap' tu sampai dia pun tak paham apa aku tulis... senyum jelah...


"so, actually, what is ur problem u want to tackle?" tanya independent reveiewer tu...
"i've put in the report... here, this one," aku pun tunjuk... huh!!! sib baik aku nampak apa yang aku tulis... n kebetulan yang aku tunjuk tu, betullah pulak... alhamdulillah... nak menunjukkan kekompidenan aku terhadap research aku, aku pun citerlah sesikit... laju pulak aku cakap... alhamdulillah, Allah tolong aku... syukur sangat... pakwe aku???? erm... tak tolong pun aku... takpe... bagus gak dia tak tolong... at least, aku leh berdiri di atas kasut aku sendiri....


"when u start?" bila aku gtau jek jan 2008, terus dia terkejut... sahih dia kata aku, lembaaaaaaaabbbbbbnyaaaaaaa budak ni!!!!!!

"but it is good. you have the problem. i seen some student still finding their problem. but u're good. nway, u have to work out with your language... try to write more frequently... bla.. bla... bla..."


agak dah komen pasal writing aku tu akan keluar... ada banyak jugak cadangan dia yang aku dah buat sebenarnya... tapi, aku nak bela diri macam payah sikit... gagap tegarlah katakan... bak kata sorg member, bila org bagi cadangan jangan cakap banyak, cakap yes jek... takde banyak soal nanti...


tak berkelip mata aku pandang dia... nak tulis apa yang dia bagi input, pen aku kat dia pulak... dalam hati, tengah bertarung ngan minda, cuba translate apa yang dia cakap... sesambil buruk sangka dalam hati, mesti dia kata aku ni belagak pandai... taknak tulis apa input yang dia bagi (nak tulis camana pun, pen aku kat hang....) huhuhuhu...


abis dah komen2 yang diberi n penerangan yang dia bagi, aku keluar. apa yang merisaukan aku sekarng ni ialah... borang progress report aku, borang pink tuk naik tahun, sv report ngan independent review report aku semuanya kat sv aku... dia kata dia akan hantar balik kat emma... tu yg paling aku risau... sebab takut nanti dia letak memana... pastu lupa nak antar... nak antar email kat dia remind kan benda ni, takut kurang ajar pulak... erm... risau btol bila kluar daripada bilik dia tu...


nway, takpelah... apa suratan yang telah termaktub kat luh mahfuz, aku terima... nak wat camana kan... tawakkal jelah...


tuanpunyablog: packing barang for two reasons... syok nyeeeeeeeeeeeeeeeee..........

No comments: