Tuesday 31 March 2009

Widgets

sesak napas aku sekejap...

salam....

hari terakhir bulan ni untuk aku mencoret sesuatu... kejap jek masa berlalu... tahlah... kengkadang rasa macam penat jek.... sesak napas aku lepas jumpa sv tadik... napa tah... maybe sebab udara cni kotor kot (tak pasal2 salahkan udara plak ek)...

jumpa dia tadi... sempat jugak dia bagi komen kat aku masa presentation... bagus jugak... antara komen2 yang dia bagi...

1. terlalu banyak sgt aaaaa.... aaaaa....
aaaaa tu sebab nak cari perkataan yang sesusai sebelum perktaan yang ada... ada yang suh aku tulis, tapi, aku ni kalau tulis apa yang aku nak cakap, kompom, aku akan ikut skrip yang disediakan.... which, aku tak berapa suka nak buat macam tu... kalau aku buat, kompom aku akan ikut apa yang aku tulis, n mata aku takkan bergerak ke atas... takpun, aku tak baca langsung apa yang aku tulis, pandang depan jek... maka, jadilah aku berlagak pandai... kuarkan jek apa yang terkeluar daripada mulut aku tu... sebab tu banyak aaaa... percaya tak aku cakap ni kat Dr Tillal???? (hattuiiiihhhh!!!!)

2. slaid banyak sgt tulisan, kurangkan!!!! (terer kan Dr Tillal cakap melayu... akulah yang ajo!!!) otherwise people will tend to read rather than hear what you said...
erm... tu kira dah kuranglah slaid aku tu tau... kalau nak ikutkan, apa yang aku tulis dalam paper yang aku submit sebulan lepas tuk depa cek, 60% aku ubah kandungannya... kebanyakkannya keluar idea masa lepas subuh aku bangun.... barulah keluar banyak idea bila dah nak terberak... selalu sngat camni... huhuhu....

3. kenapa buat motivation dulu baru content?
eh... kira ok jugak aku buat motivation tu... tahun lepas, langsung tarak... pastu, kebanyakkan nya aku tengok (sampel = 2 orang jek, rather than population yang present tahun lepas, 90 orang, kira validlah kan????) semuanya present motivation dulu baru konten... tu pun, jenuh aku nak cari apa motivation aku tuk buat benda tu... sebabnya masa buat tu, aku langsung takdak MOTIVATION!!!!! huh!!!! teruknya aku ni (baru tau ke jep oiiiiii!!!!)....

tu jelah yang aku ingat dia komen... mana2 yang baik2 dia komen, takyah aku gtau kan... biarlah aku simpan dalam hati aku jek buat penawar duka hati ku yang lara (biarpun org kata pujian itu racun, tapi aku jawab, kengkadang racun juga penawar kepada bisa)... huhuhu...

last but not least, cam biasa, before nak balik, msti dia akan setkan time tuk jumpa dia... minggu depan hari senin... huh!!!! agak dah... dalam kepala aku ligat memikiokan, camana aku nak gtau yang aku takde kat brunel ni ari senin? erm... aku try mintak pospon jumpa lepas hari selasa... pestaim aku mintak dia pospon meeting, (sebelum ni, aku terima jek kol berapa, hari apa pun... jumpa jelah... mujurlah setiap kali jumpa tu, ada benda yang aku nak bincangkan... dia pun rajin sangat bercakap... aku pulak 'rajin' sgt bertanya soalan berkait... maka jadilah panjang waktu perjumpaan tu), mujurlah dia nak bagi... jumpalah aku 3 minggu berikutnya... huh!!! (aziszah)selamat!!! lega... tapi tulah, since lama aku takkan jumpa dia, maka dia pun nak tengok 2 chapter siap... (dalam ati berkata dengan berlagaknya... 2 jek? kenapa taknak tgk 3? takpe, chapter 1 ngan 2 hampir siap)...

"I want to see chapter 2 and 3", kata SV aku sebelum aku beredar...

apa?????? (teng teng teng.... bunyi lagu saspen citer pramlee...) tulah... padan muka aku sebab berlagak sgt... udahnya, keluar daripada bilik tu, sesak napas aku sekejap.... rasa macam nak terjun jek sungai, laut or apa2 yang boleh menenggelamkan aku dengan masalah aku yang aku sendiri tak pasti apa masalah aku.... yang pasti aku tengah berpikir sesuatu... apa???? jangan tanya... sebab aku pun taktau apa yang aku pk kan.... bengong tak????

sampai kat opis ni, terus menulis blog ini... luahan perasaan... kemudian, baru teringat sesuatu... 'ahah ek... selalunya, dia bukan ingat apa yang dia cakap or mintak ngan aku....' boleh pk camtu???????????

tuanpunyablog: help me!!!! help me!!!! I'm lemas!!!!!

No comments: