Friday 20 March 2009

Widgets

intebiu bersamaku...

salam...

baru lepas jumpa ngan pakwe tadik... adeh... sesak napas aku lepas jumpa dia... pastu msalah aku, bila dah jumpa, mesti lupa apa yang dia cakap or suggest kat aku.

kenapa taknak catit apa yang dia cakap?
erm... catit, tapi dia cakap laju sgt. satu lagi, bila aku catit apa yang dia cakap, pastu mesti aku lost. n dia pun, kalau nampak aku nulis, terus benti cakap... seolah2 macam aku ni kureng ajo... eh, mmg kureng ajo lah rasanya, yelah, tak pandang mata dia masa dia bercakap...

dah tu, tak suruh dia stop or ulang apa yang dia cakap?
kurang ajolah tu kalau suh dia stop sat n sambung balik. kalau suh dia ulang balik pun aku rasa tak sedap.. elok2 dia senyum, bila aku suh ulang balik, dia terus tak senyum dah. penah jadi sekali dulu. sejak tu, mmg tak pernah aku cakap suh dia ulang... tawakkal jelah ingat atau tak..

cubalah catit apa yang dia cakap selaju mungkin... bleh gak dapat idea sesikit...
bukan tak cuba, cuba.... alih2 aku sendiri tak paham apa yang aku tulis. almaklumlah, tulisan tahap dokter pakar.... lagipun, lama dah tak guna tangan tuk nulis. sebab tu tulisan cantik sgt...

abis tu, apa yang ko paham dia suh ko buat?
tah, aku main buat jek apa yang aku rasa aku paham dia cakap... sib baik bukan omputeh tulen, kalau tak, jenuh aku nak memahamkannya...

simposium camana?
tahlah, aku masih tak buat lagi dia punya slaid. idea dah ada dalam otak, tapi rasa macam malas jek nak mulakan... tunggu pas jemaat lah aku buat...

kalau tak sempat siap camana?
insyaAllah, sempat siapkan... kalau tak siap, cubalah siapkan.. kalau tak siapkan jugak, cuba jugak siapkan sampai siap.... senang jek kan...

sok p mana? ngah coti ni...
erm... takde mood nak jenjalan. banyak sebab... antara sebab paling utama, sebab fulus takdak... kalau aku bayar bil api yang hampir £160 untuk dua bulan punya bil, alamat terus kering duit aku... kene buat pinjamanlah lepas ni... tulah, dulu berlagak kaya, la ni, kayap dah jadinya... huhuhu... kengkadang terpikir jugak, kemanalah aku sepnd duit aku ni... rasa cam kejap jek abis...

rini naik apa?
cam biasa, naik kete panjang warna merah ada drebar, yang boleh muat 32 penumpang tidak termasuk berdiri... rini, terserempak ngan seorang yang terlalu peramah, omputeh tulen... maka jadilah aku yang biasanya sabar menunggu bus sampai, jadi tak sabar pulak kali ni...

kenapa plak?
yelah, dah peramah sgt... jenuh aku nak bercakap ngan dia... pulak tu, paham2 lah tahap BI aku ni... pastu, dia tanya lain, aku jawab lain... sama macam orang phone4u tepon aku sebab nak dapatkan feedback daripada aku... amik ko... jenuh dia nak memahamkan citer aku kenapa aku bagi rate service dia sikit sgt... sib baik tak gtau nama org yang uruskan untuk aku tukar phone tu...

progress report tuk kpt ngan uum dah bagi kat bigboss?
dah... minggu lepas ri senin, pas aku jumpa dia... berdebar2 jugak masa nak suh dia tulis komen tu... tapi tulah, jenis sv yang amatlah terlalu baik, maka isilah dia dengan komen2 yang bukan saja memuji, tapi melambung pujian dia. aku rasa, macam tak ikhlas jek dia bagi... huhuhu...

jahat btol mulut ko kata dia tak ikhlas ek? nak mengikut pesen2 org yang ko kutuk sebelum ni ke?
takdelah... bukan pe, aku rasa macam aku masih lembab jugak seperti dulu... macam tahun lepas... org lain, kejap jek dah leh buat framework lah, skema lah, method lah.. memacam.. aku, masih memahamkan apa itu integrated care... sebab tu, bila dia tulis melambung pujian tu, aku cakap dia macam tak ikhlas...

yelah, kot ye pun jgnlah cakap camtu... perkataan yang kurang baik impresi nya.. tah2 dia perli ko kot, suh laju sikit berjalan???
ahah ek... tul gak... aiyaaaaakkkk... napalah aku tak terpikir sebelum ni... huhuhu...

ni update blog, bila lagi ko nak siapkan slaid ko?
abih tu, yang tanya soalan bebanyak, sapa suh????

tuanpunyablog: bengong sekejap... huhuhu

2 comments:

che kam said...

bader..apa kata hang beli tape recorder utk tape perbualan hang ngn pakwe hang..aku punya pakwe ok kalau menulis sambil dia ckkp..and aku rasa tak laa kurang ajar pun..sebab yg kita tulis tu adalah apa yg dia ckp..n discussion kami selalu sebelah menyebelah so dia nampak la apa yg aku tulis..sekdr cdgn..harap membantu..

Anonymous said...

salam...

bro, thanks for your suggestion. really appreciate. bukan taknak guna, tapi bila tanya ngan memember, ramai yang tak galakkan aku guna benda tu. sebab ada lecturer yang tak suka. nway, aku pun tak tanya lagi ngan bigboss aku.. nantilah aku cuba tanya ngan dia camana...

thanks again...