Thursday 19 March 2009

Widgets

hangin semacam jek 2 3 hari ni....

salam...

dua tiga hari ni, rasa macam geram semacam jek... geram pada sorg yang suka sangat mengdu domba.. mencucuk org lain, supaya memusuhi org lain... teruk btol.. kengkadang, rasa macam nak bunuh jek org2 macam ni. suka sgt membawa cerita... kalau cerita tu benar, masih boleh diterima lagi. tapi, kalau cerita ditmabah perisa, kemudian diada2kan semata nak melagakan orang, bagi aku, dia ni lebih teruk daripada israel tu.. kalau israel tu membunuh n buat jahat depan2, terang2 depan orang n org tau mmg salah dia, tapi dia ni, macam jin bertopengkan manusia, atau lagi kasar bahasa aku, syaitannirrajim bertopengkan malaikat. kununnya, benci sgt pada org yang suka mengata org, tapi tak sedar diri tu yang suka sgt mentakan org... yang 'bagus' nya dia ni, dia tak kata kat orang A, dia yang mengutuk orang A ni, tapi dia akan kata, B yang kata macam tu macam ni... sampailah A dengan B yang mulanya macam belangkas boleh bergurau senda jadi macam musuh yang pantang bertemu muka... pelik tengok orang macam ni, pantang melihat orang lain berbaik dengan orang lain, maka mulalah dia mencucuk melagakan dua orang tu. aku betol2 tak paham org macam ni. apalah agaknya yang dia dapat dengan melagakan orang... suka sangat melagakan orang lain dengan harapan, orang akan kata dia ni... satu lagi yang aku geram, kununnya dialah malaikat, manusia paling baik di dunia ni... tak suka mengutuk menta orang, tapi macam cakap depan cermin,.... tak sedar diri... padahal, dia yang banyak mengata mngutuk orang... aku radsa sekarang ni, rasa macam nak sula jek manusia ni.. biar mati lagi bagus... parasit dalam masyarakat... layaknya, jadi tentera israel lagi baik... macam ahli sihir yang takde tamadun langsung....

cerita pasal org ni, teringat kisah mak aku dulu masa duduk rumah lama... sebelum kami pindah ke rumah baru yang sekarang ni... elok2 mak aku baik ngan jiran2, tetiba jadi macam musuh, pantang bertemu... mak aku sampai menangis siang malam sebab ada yang kata mak aku macam setan bertanduk tapi berlagak seperti manusia yang alim... pakai tudung, sembahyang tak tinggal, tapi mengata mengutuk org lain. padahal, mak aku langsung tak amik tahu atau mengata orang lain... jangan kan depan orang lain, depan aku sendiri atau anak2 tak pernah nak mengata pasal orang.... lama kelamaan, mak aku dah tak tahan, sebab selalu dikatakan orag yang tak bertamadun, dia pergi jumpa sendiri dengan org yang dikatakan mengata mengutuk mak aku tu... bila dah bersua muka, maka terbongkarlah rahsia, bahawa orang yang 'selalu' mengutuk mak aku pun dapat cerita yang mengatakan yang mak aku selalu mengata dia... pelik kan... padahal, mak aku tak pernah pun nak mengata orang... siasat punya siasat, maka taulah sapa yang membuat onar tu... maka, sejak tu, kalau batu api tu ajak borak, mak aku akan menolak dengan memberikan pelbagai alasan... mak aku kata, org2 macam nilah perosak bangsa... memecahkan org lain untuk kepentingan sendiri...

kengkadang (bukan kengkadang, tapi selalu lebih2 sekarang ni), aku selalu terpkir, adapalh pekdahnya batu api ni dapat dengan melaga2kan org lain? kepuasan diri sebab orang lain semua percaya dengan dia? ingatkan dia dah berubah, rupanya masih tak... duduk jejuah pun, masih sempat lagi nak sebar fitnah, cerita tak btul, umpama pemberita yang langsung tak bertauliah... geram btol aku ngan orang macam ni... kalau dekat ngan aku, lama dah aku fire dia... la ni, masih lagi menjalankan aktiviti dia dengan menjaja cerita kunun nya, A mengutuk B, cerita kat B, yang C mengutuk si B, cerita kat A, yang C mengutuk si A, cerita kat A, sampailah ketiga2 tak bertegur sapa sebab parasit ni... padahal, mengenali A B C ni, takdelah jenis yang suka mengutuk mengata org... kalau jenis yang mengata org, boleh jugak dipercayai... tapi A B C bukan jenis macam tu... tu takpelah, sebab payah parasit ni nak psang strategi... tak jalan sebab A B C lama dah kenal... maka buat cerita pulak dengan orang yang kurang mengenali A B C, iaitu D. disebabkan D baru sahaja mengenali mereka, maka D pun mula bermasam muka kalau bertemu dengan A B C ni... aku taktau nak cakap pesen parasit ni... layaknya, bukan parasit, tapi lebih teruk daripada parasit tu...

satu lagi yang aku geram, suka sgt membandingkan diri dia dengan orang lain... kalau org lain boleh membeli barang2 yang branded, dia tak dapat beli, maka mulalah mengaitkan yang orang tu kaya, bapak banyak bagi duit, dia tak leh nak beli, kata bapak takpernah bagi duit. orang dapat jawatan lebih tinggi daripada dia, kata guna kronilah, itulah inilah... memacam lah buat cerita supaya org lain percaya yang dia ni insan yang paliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing baikkkkk kat dunia ni..... ada ker patut macam tu? perangai mengalahkan budak2... pantang nampak orang lebih sikit daripada dia, mulalah psang cerita hebahkan satu dunia, buat fitnah, buat dajjal, kata memacam kat orang tu... manusia jenis apa pun aku taktau... ingatkan dah dok jejauh takdelah sampai cerita, tapi, dah internet bergerak dia laju daripada cahaya, maka kejap jek sampai berita kat seluruh pelusuk dunia... dengki punya pasal, memacam cerita dia boleh buat...

GERAAAAAMMMMMMMMMMMNNNYYYYYYAAAAAAAA!!!!!! dengan manusia durjana ni... kalau boleh, dah lama aku sula dia idop2!!!

tuanpunyablog: ingatkan dah bleh aman dok jejauh, tapi tak aman jugak... geram btol!!!

4 comments:

Anonymous said...

uikssss....baru berkesempatan baca blog hang...takut nyerrrr!! sapo tuh jeppp?...:D

Anonymous said...

erm... ala, takyah gtau kita pun leh detect orangnya kan... lagipun, kalau aku gtau orangnya, sat g aku jugak yang kene balik... kata aku yang tak bertamadun lah, belajar2 tinggi2 tapi ngutuk orang lah... lebih baik aku kias2 jek... sapa makan petai, dialah terasa sedapnya kan... hehehehe

Anonymous said...

sedapnya petai, bila nak buat ikan bilis masak petai cam ari tu? first class.

Anonymous said...

aiman, nantilah... bila dah jumpa petai,kami buat lagik... heheheh