Sunday 1 February 2009

Widgets

caca merba punya cerita...

salam....


akhirnya, berjaya jugak zah ngan iman keluar dari sangkar.... huhuhu... sian kat depa... yelah, seminggu dok umah jek,tak jenjalan ke mana.... aku pun, bukan taknak bawak dorg, tapi disebabkan kesin kat iman, sebab tak tahan sejuk... tu sebab aku jrg bawak dorg keluar...


so, hari ni, aku bawak dorg ke wembley std... satu tempat yang jual barang2 murah jugaklah... kedai2 yang bukak ala2 pasar malam... or pasar pagi... tahler, teman pun tak gheti nak nyebutnya... g sekali ngan am. lagipun, aku nak redakan rasa bersalah aku ngan tuan tanah kat bawah umah aku tu... so, g lah jenjalan sekejap... oooo... lupa nak cerita... aku rasalah... yang menyebabkan dia berani menegur aku ialah... erm..

aku order barang dari argos... sampai ke malam barang2nya tak sampai2... pelik gak... pas solat maghrib, tetiba ada org tekan loceng umah... aku bukak jek pintu, terus dia tanya...

"sorry, what's your surname?"
aku pun jawab.... "Zulkepli Hew"... tah dia paham atau tak... lantak ler....
"are you order something from argos?"
"yes"... aku reply.
"you put it on 31, its my house number"
"no, i put 32... i am really sure about that" jawab aku sambil membesarkan mata aku (kunun2 aku tak salahlah)

pastu, dia bagi notes tu kat aku, sambil kata, "ooo... it's ok, this for you anyway..."

aku pun reply, "thank you... and sorry about that...

" its ok".. jawab minah saleh tu..

jumaat tu, aku pun g skul.. perkara pertama aku tgk, ialah senarai temapahn brg2 argos... bila tgk jek, huh!!!! really surelah kunun... salah address daaa.... aiyak.. terus kol argos, n then dia kata suh put some notes kat pintu umah bawah... kata salah address... aku suhlah zah letak... dengan harapan, org bawah tu takdelah kat umahnya... alhamdulillah, sampai jugak barang2 yang ku pesan tu... huh!!! lega...

rasanya, sebab tu kot dia leh berani tegur aku, sebab dia tengok aku cam tak banyak cakap jek... huh!!! meybeeeeeeeeeeee.... back to wembley stori mori in the moning glory...


sib baik kedainya banyak yang tak bukak, aku rasa, kalau semuanya bukak, mau jenuh nak berjalan. dahlah masa tu sejuk giler cocanya... sib baik aku pakai serkup ngan sarung tangan... tapi, masih tetap rasa sejuk... on the way balik nak ke tube st, tetiba hujan selji turun... huh!!! lebtlah jugak... ingatkan nak main2, almaklumlah, org kampung baru jumpa selji... tapi, pk kan iman, tak jadi pulak aku main (ngalahkan budak pulak aku ni... huhuhu)...


balik umah solat jap, pas asar kami kerumah kak ina n abang beib (satu umah lah kiranya, sebab somisteri...)... makan2... enak sungguh masakan yang dihidangkan... ngah lapo masa tu, pe lagi, ngap jelah...


erm... balik dari umah kak ina tu kol 5... mujurlah time tu dah kurang sikit sejuknya... pulak tu kene tukar 2 bus... alhamdulillah, sampai umah, dan lagi solat maghrib...


erm... cam diary plak aku tulis...


*sib baik am offer untuk tolong amikkan gambo... kalau tak, takdelah gambo kami sekeluarga.. huhuhu



*aku pun takde lagi gambo kat depan bangunan yang ada signboard brunel ni... huhuhu

tuanpunyablog: bilalah aku nak tepon org yang nak kene betolkan bilik air aku tu.... malas btol nak bercakap ngan dia... bluRRRRRR!!!!!




No comments: