Tuesday 3 February 2009

Widgets

ada sebab untuk aku tersenyum...

salam...
aku ada beberapa sebab untuk tersenyum pada hari ini... kerana apa ya??? ya... kerana perkara ini...

1. hari ini, tetiba, rumahku dan sekelilingnya, telah dilitupi salji yang tebal... sungguh tebal... no wonder lah semalam aku jenjalan kat wembley cocanya... huh!!! menusuk hingga ke tulang daging (sebab daging tebal sgt... huuhuh)... bangun2 pagi tu, terus tgk.. wahhhh.... indahnya ciptaan Allah... cantik sgt... putih seputih2nya... sesambil tu, aku dengar jugak radio UK ni... pehamlah sesikit.. katanya, kira dalam sejarahlah hari ini sebab snow turun dengan lebatnya... sebab paling last turun camtu... 15 tahun yang lalu... (kalau aku tak silap dengarlah... sebab aku selalu kompius ...ty ngan ....teen. sebab tu kalau org cakap, aku akan kompomkan, one five or five zero.... tapi, kalau dah DJ radio yang bercakap, aku nak kompomkan or tanyakan ngan dia camana kan????)... since salji yang tebal, bus pun takdok... aku risau gak, sebab sok pukul 10 pagi aku nak kene ngadap DR Tillal... apa yang aku nak present pun, aku taktau... huhuhu... takpelah, buat jelah apa yang aku ingat nanti... dalam kol 10 tu, aku, zah ngan iman, turun ke bawah... main n bergambarlah... masa tu takde org turun lagi... cakap ngan zah, sekali seumur hidup ni.. pasni taktau lagi turun snow atau tak... tapi tak lama lah, sebab sian kat iman, sejuk menggeletar... tapi, bila bawak naik umah, nangisnya ngalahkan siren polis... nak jugak main... takpelah iman, nanti, kalau ada snow lagi, kita main ek...

2. pagi2 pasang internet, terus aku dapat signal 3G. sebelum ni GPRS jek... mana penah dapat signal 3G... huh!!! sabit pun lambat n takleh tgk online TV. dapat jek 3G tu, terus online beritalah, youtube lah... satu keje aku tak buat... plan bukan main cantik lagi nak buat memacam... alih2, lain yang aku buat... takpelah, sok masih ada masa lagi tuk wat n pk nak present apa kat Dr Tillal... sesambil tu, aku doa supaya dia pospon lagi meeting dia tu... amiiiinnnn (camni ek student PhD... no wonder lah sampai sekarang, slowwwwwww jek progress... huhuhu)...

3. pagi lepas aku buat cekodok nestum yang masih tak menjadi tu (kejap masin, kejap tawar, kejap keras, kejap lembut... takpenah nak perpek), aku cek hs maxis aku... tetiba dapat mesej daripada no 32456... aku taulah dari sapa ni... notification dari bank islam, sama ada duit masuk atau duit keluar... tup tup... bila bukak jek mesej tu... dia tulis... credit to akaun RM12, 598.40. your balance is RM ...... uiks... terkejut jugak, duit apa plak yang masuk ni... kemudian, aku biarkan hs ni... nak sambung keje goreng cekodok nestum yang tak sedap itu... abis goreng, aku tgk hs lagi sekali, ada msg dari no yang sama... credit to akaun RM 7, 147.15, your balanced is RM20K... tak pasal2 akaun aku ada lebih kurang 20K. huh!!! terkejut jugak, tapi tetap mengukir senyuman di bibir... almaklumlah, duit terpijak kan,... tapi... bila memikirkan kot2lah tu bukan duit aku, banyak mana pun, tetap tak halal.... tak berkat... habis jugak duit tu... so, aku biarkan jelah... aku saspek, UUM yang masukkan... tapi, kalau UUM yang masukkan, duit tu untuk apa??????? kompius jugak kan... so, aku amik keputusan tepon bank islam... bila tepon jek, erm... coti rupanya... esoklah aku tepon... huh!!! kaya sekejap aku ni... leh guna wet tu tuk pos susu iman... isk... tak baik... tak halal duit tu... kot2 org salah masuk akaun... takpe... tunggu esok camana....

tuanpunyablog: senyum kambing aku rini...
*pemandangan amik dari belakang umah... maaplah, blur sikit... almaklumlah, bukan kamera PUSING2 (quote: Ruzalina Baharin, 2009)....

*sian kat kami, takde org nak tulun amikkan gambo... nak guna tripod, kamera bukan kamera yang pusing2... huhuhu...

*isk... hat ni mmg perempuan melayu terakhir... biarpun di mana berada, kain batik tetap menjadi menjadi pakaian rasmi dimana sahaja... huhuhu

* aku siap main ski lagi kat sini... dahlah kasutnya lubang2... abis masuk ais kat kaki aku,.... huhuhu... gambar belakang... iman ngah membenamkan kakinya... sukalah tu main sejuk2...

daaaaaa........

4 comments:

che kam said...

tu duit gaji dia masuk 2 bulan sekali campur duit elaun keluarga dia backdated..rasenyer la...mcm mn study?..aku rasa tak seteruk yg digambarkan..hang berlakonlebih nie..hahahha..gd luck bro...

terungceweng said...

Ya betul jugak tu Kam...aku pon dia masuk gaji 2 bulan sekali serentak dgn elaun family...

Betul tu..Jep berlakon tu...all da best for all of us...

Anonymous said...

dah tepon org UUM tu.. katanya, duit tersilap masuk... huhuhu.. miskin balik lah jawabnya...

che kam said...

UUM ni memang **18SX**.. aku hari tu dia g silap hantar draf bank..aku punya bank X dia g hanta bank C..punya la baqhal..sampai hr nie tak dapat lagi aku duit tu...aku cukup sakit hati ngn depa..tu belum cerita silap bayar pastu g kata aku hutang UUM lagi..mangkuk tul la UUM nie...