Monday 25 August 2008

Widgets

iman...iman... bilalah rambut ko nak tumbuh... huhuhu

salam...

baru kol 630 petang ni. hari ahad. g kuar pekan sat tadik, mencari sos BBQ yang kami guna tuk perap ayam minggu lepas. rasa cam sedap plak. pulak tu, aku dah takde lauk nak makan... burink btol... kalau dulu, makan lauk mamee snack tu jek
tapi la ni, kenelah simpan sesikit, sebab nanti masuk bulan posa, takde menda plak aku nak buat lauk... nak makan serunding, rasanya makan lauk mamee snack tu lagi sedap... aiya... nilah akibat org yang malas nak masak... telan air lur jelah...

erm... zah selalu hantar gambar iman melalui mms. bolehlah aku menghilangkan rindu kat dia ngan zah. nak wat camana, nak online sesambil wat webcam, zah selalunya sebuk. takde masa. tapi alhamdulillah, Allah memberikan kekuatan kepada kami sekeluarga tuk menghadapi hari2 yang mendatang. oklah setakat ni, walaupun kengkadang tu, terasa down jek. tapi, kira oklah, sebab dengan adanya teknologi terkini, memacam benda leh buat. boleh MMS, antar gambar digital, tak perlu nak scan2, boleh sms, dan macam2 lagilah... mujurlah aku blajo jejauh time2 teknologi dah canggih... cuma kalau ada yang macam maya tu, kalau aku tepon kuarlah ngan org2nya sekali, best gak... ah!!! berangan jek aku ni... apa-apa tah...

selalu kalau zah antar gambar iman, aku selalu fokuskan kat rambut dia. masa balik malaysia bulan 6 ritu pun, aku tertanya2 gak... kenapalah rambut iman ni, macam idup segan mati tak mau... tak panjang2, macam tulah jugak... nipis, pastu lembut... nak sikat pun payah... selalu gak tgk asyraf anak nije (terungceweng), lebat betul rambutnya... siap leh buat gaya lagik... iman ni, tah bilalah nak tumbuh rambutnya. sejak cukur masa dia umur 4 bulan, sampailah ke lani, camtu gak rambutnya.. tak berubah2... nipis... sikit... kalau nak ikutkan, aku ngan zah, dua2 rambut lebat. aku lagilah, baru sebulan, rambut aku dah panjang... kejap jek... perkembangan yang sungguh lambat... tang rambutlah, tapi tang lain, laju sungguh... la ni, zah kata dia dah pandai main terjun2... mana tah blajo... demam semalam pun, membawa dia kepada perangai baru... kalau tak dapat pepe, menangis guling2... erm... perangai lelaki kan... nak wat camana...

ni gambar masa mula2 pas kene cukur.. ekceli, bukan baru pun. tapi dalam sebulan pas tu. umur 5 bulan kalau tak silap. erm... tak wat kenduri pun... cuma buat kekah wakilkan kat org. dok jauh daripada famili kan, tak reti plak nak wat...


ni pulak masa umurnya 7 setengah bulan. tgk tu, rambut camtu lah gak... erm... tapi bagus gak, takde ilang bajet aku beli minyak rambut tuk dia... ahaks!!!! kedekut betul aku ni...










ni pulak gambar masa umur iman 15 bulan setengah. amik gambar ni masa aku balik sat. nipis gak rambutnya... nak potong pun, taktau yang mana panjang...







ni gambar latest.. 16 bulan, kalau ikut tahun, setahun 4 bulan.... tgk rambutnya macam idup segan mati tak mau... aiyaaaaa.... buh gak minyak, tapi camtulah gak rambutnya... nipish... napa ek???



masa balik malaysia sat ritu, dok godek2lah album2 lama... then, terjumpalah gambar aku masa kecik ni... seksi sikit... taktau kenapa aku leh menjadi seksi camtu... huhuhu....tanya ngan mak aku, ni masa umur aku berapa tahun... pastu mak aku jawab, tah... tapi, masa ko kecik lagi lah... aiyaaaaakkkk.... ibuku tidak menjawab soalanku...takpelah... erm...
tapikan, yang masih menjadi persoalan aku sekarang ni... kenapalah rambut iman tak tumbuh2... lagi satu yang menjadi persoalan aku, kenapalah org selalu kata muka aku sama ngan iman? kenapa aku tak nampak akan kesamaan nye??? erm.... kenapa ek????? huhuhu

5 comments:

Anonymous said...

aiyak jep, ko dah dpt gmbr kanak-kanak ko, cuba ko bandingkan ngan anak ko, mmg copy dr ko lah. Lagi satu, kalu ko nak guna technlogy utk bandingkan muka ko ngan anak ko tu, guna ni ha...www.myheritage.com/meter, tau la ko sama k tak. hehehe...
Jep, anak aku pun sama cam tuh, ko minta zah sapukan kepala dia ngan pati aloe vera, insyaAllah ada sket lebat. Anak aku pakai aloe vera, skali je pun, tu yg takde la lebat sgt.

Rahayu Abdul Rashid said...

hi jep...rajinnya dia menaip... sonot baca kisah daddy prihatin nie... ermmm, psl rambut ni adalah sebab ginetik jugak @ pemakanan si ibu semasa mengandung jugak mempengaruhi...

tp takpe, masih lom terlambat & dun worry so much... masuk laman web nie...www.shuanghor.com.my

dalam blog kiter ada byk citer psl produk shuang hor ni... tgk kat LINGZHI categories.... this is a good procuk...ni bukan nk promote...tp to share a good produk...

Anonymous said...

abg jep.. try tgk elok2.. same la.. mule2 tu wawa ingtkn abg jep edit gmbr iman jd old version cm tu tp ble bce bru tau tu abg jep mse kecik.. wat teknik clone ke ni?? :p

Anonymous said...

WOW!!! Mati2 sy igtkan gmbar yg last skali tu gambar Iman. Rupa2nya gambar bapak Iman. Sebijik sebijan lah abg jepp...mcm clone...serious..
mmg sama sgt.
senang sikit Iman nnti xyah la tertanya2 bila dia besar nnti muka mcm mana....tgk je muka ayah dia dah tau..hehe

Anonymous said...

nani: aku dah guna teknologi tu.. tapi, macam dia tulis kat ctu, 50:50 jek.. tu yang musykil tu...

ayu: thanks... nanti nak cuba jugaklah bila balik malaysia.

wawa: erm... sama ek? tahlah... rasa macam tak sama jek... boleh spot the different banyak2 ni...

areej: clone ek? hehehe... tahle... nak cakap pun taktau... pueh dah belek2... btw, bila besar sama gak ek muka??? abislah iman, takde peminat nanti... sebab abang dulu mana ada org suka pun... huhuhu