Thursday 12 May 2011

Widgets

about the twins...

assalamualaikum,

lama tak cerita pasal kembo... dulu, sebelum lahir, tak abis2 cerita pasal depa bedua ni... pastu dah lahir, taknak story mori the morning glory plak kan... apa punya walid daaa... untung hidup dijaman teknologi ni... walaupun dok jauh dimata, tapi tetap dapat melihat wajah2 yang kurindu... walaupun tak dapat pegang, tapi, bak kata pepatah melayu lama, tak dapat gading, tanduk pun berguna juga (ke aku silap??? alah, takpelah, janji maksudnya sama)...

owh, ni gambar depa sedang tdoq berselimutkan kain pelikat aku. sebelum balik hari tu, rasanya abis 2 3 kain pelekat aku pakai. takmo jadi macam ilham dulu, masa tahun 2008, elok jek aku balik cni, terus dia demam... seminggu jugaklah... masa tu risau jangan cakaplah...

ni gambar aku amik sebelum aku balik cni.... dua tiga hari jugaklah... beru lepas mandi... dimandikan oleh bapak nya... sejak beranak tiga ni (betullah kan? sebab orang akan cakap laki org beranak tiga kan???), rutin tugas aku, mandikan depa ni... macam seronok plak, lepas sorg, sorg plak.... erm... ni kira ganti baliklah untuk ilham dulu... sebab, masa ilham dulu, tak pernah aku mandikan dia... semuanya umminya yang mandikan... aku tak berani... teruk sungguh aku ni... lepas ni, kalau depa berdua dapat adik lagi, insyaAllah, bolehlah jadi tugas harian aku (berangan sekejap!!!)...

mengikut laporan yang sentiasa dihapdet oleh zah, depa dorg ni la ni suka sangat dok macam borak2... cuma zah kata, depa ni takleh dekat2... karang ada yang dok pegang2 n ramas2 pipi masing2... macam gaduh plak... kengadang, tertanya2 jugak, apalah depa borakkan... agaknya, borak pasal nak merancang masa depan.... tak pun, nak jadi apa bila besar? takpun, tanya, kenapa walid tak mandikan depa lagi??? takpun, bila depa boleh jalan? ataupun dok planning nak ngacau abg ilham dia yang 'pemurah' tu???? macam gambar kat bwah ni...





gambar ni zah amik sambil gelak tgk gelagat tiga beradik ni... kembo buat komplot ngacau abg ilhamnya, sampailah si ilham menangis geram... erm... tulah, sapa suh 'pemurah' sangat... kan dah kene kacau ngan izzah iffah...






ni si iffah... zah kata, iffah ni suka mengacau abg ilham dia... abg ilham nya pun satu.... 'pemurah' ya amat... adik2 nak main pun tak dikasinya... siap marah2 lagi, sampailah iffah menangis... laptop pun macam tu jugak, iffah nak pegang sikit jek, pastu abis dimarah2nya.... erm... yang peliknya, bila zah marahkan kembo ni, elok pulak si ilham 'nasihat'kan umminya... "jangan marah adik... nanti adik nangis..."

ni depa buat komplot lagi sebenarnya... mengacau abg ilhamnya...





ni gambar terbaru depa... masa sabtu lepas, baru jek buat cukur jambul... alang2 dah buat kenduri arwah ayah zah, sekalilah buat cukur jambul... udah jadi macam upin ipin lak... ramai kata yang kembo ni banyak ikut aku.... erm.... tahlah, taktau ikut tang mana... mata kot naaa... sepet macam jipun... can you spot the difference?




tuanpunyablog: susah btol nak hilangkan marah aku kat minah saleh tadi... geram btol rasanya... eiiiii....

1 comment:

wardatul aula said...

mcm photostad ja muka...mana nak kenai ni..