Friday 14 May 2010

Widgets

sambungan entri kat bwah ni...

salam...

sambung entri sebelum ni... tadi nak kene cepat coz nak kejo solat jemaat...

yang sebenar2nya, aku takdelah nak marah sangat ngan staf2 kat kenek brunel ngan spital tu... cuma geram plak, bila dia marah, n letakkan semua kesalahan kat bahu aku... aku admit salah aku...

dan aku admit jugak dorg buat camtu, tuk kebaikan kami jugak... btol... tapi sikap terlalu berhati2 dorg sebenarnya, akan merosakkan perasaan org lain jugak akhirnya (cam bahasa dalam buku sastera lak)... org tak sakit, jadi sakit pulak jadinya... maksud aku, bila manusia hanya berpandukan pada manusia, maka jadilah kelamkabut yang sepatutnya tak jadi... sebab tu aku kata kechoh je lebih...

amik contoh yang ni... katakan amik darah tu cek samada anak dalam perut tu ada sindrom down atau tak... hanya based pada sampel darah kita, panjang fetus dalam perut plus air ketuban... cek2, kuarlah result... bila high risk, terus suh buat ujian seterusnya... bila buat check thoroughly, takde pun sebenarnya sindrom down tu... kalut je lebih... aku paham dotrg berhati2, tapi sebab based pada experiences org lain, atau research org lain, bukan based pada kehendak Ilahi, maka, org yang tak sakit pun jadi macam sakit...

erm... tahlah... ikut jelah rentak dorg kat cni... sat g, aku melawan payah jugak... dahlah nak bersalin sini... huhuhuhu

bila citer ngan kak mai, dia kata, biasalah... org cni nak elakkan kita dari saman dia... so, dia akan suh jugak kita admit tu salah kita... takdelah dorg kene saman... haiyaaaa.... takdelah aku sampai nak saman dorg... insyaAllah, aku percaya setiap yang berlaku tu, ada hikmahnya... cuma tak nampak je lagi...

teringat satu cerita omputeh... sebab si B tak cegah si A daripada memandu dalam keadaan mabuk, si A boleh saman si B... padahal si B yang patah kaki sebab si A yang bawak kete dalam keadaan mabuk... boleh menang pulak kes tu...ada jugak manusia yang macam tu dalam dunia ni kan... nilah undang2 ciptaan manusia.... pepe, semuanya bergantung pada manusia... huh!!!

tuanpunyablog: macam aku plak menambah perisa dalam cerita aku tu ek... padahal, takde pepelah sangat punggggg... saja bikin havoc...

No comments: