Friday 14 May 2010

Widgets

kechoh jek lebih...

salam...

lama dah nulis, sejak dari semalam lagi, bila aku dipanjang Allah akan umur aku... tapi, disebabkan nak reply hampir seratus ucapan besday yang datang kat dinding pesbuk aku, maka aku delaykan dulu... yang penting, ucapan serta ingatan rakan2 perlu disudahkan terlebih dahulu... yelah, hati peminat kenelah jaga kan.... (hatttttttttuuuuuuuiiiiiiihhhhhhh!!!!!! boleh blah!!!!!)...

nway, semalam juga aku dikejutkan (takdelah terkejut sangat pun, normallah kan) dengan berita salah seorg kawan aku yang menghantar anaknya ke zah disahkan terkena cikencop (saja jek letak cikencop)... biarlah aku namakan rakan aku tu sebagai A. bila si A sms zah kata tak jadi nak antar anaknya ke umha kami, sebab maybe kene cikencop, kami pun takdelah kesah sangat... tapi, sebagai langkah berjaga2, si A dah buatkan appomen tuk kami jumpa ngan GP, atau dalam kata lain, dokter kat brunel medical center... bagus btol adik kami yang sorg ni... sungguh prihatin... alhamdulillah....

kemudian, dalam kol 2 lebih, aku dapat panggilan dari GP kata suh p hospital buat blood check, nak kene tgk darah zah ada antibodi tuk melawan cikencop tu ke tak... before ni zah mmg dah kene, so aku cakaplah camtu... tapi dia kata, adviseable tu p jugak blood check tu... aku tanya boleh tak buat esok, coz esok ada appomen pun ngan kene tuk anesthetic (banyak tol appomen nya, 50% bagus, 50% tensen, sebab memacam dalam pikiran)... tapi dia kata, p buat rini jugak, sebab lagi cepat dapat tau, lagi bagus (dia cakap english ye, bukan bm... ni nak memudahkan aku dari penceritaan)... aku cukup pasti, dia kata, samada p kat maternity clinik kat hillingdon hospital, atau ke bahagian pathology (dalam bodoh2 aku dalam BI, aku paham jugak apa yang dia cakap k..)...

dalam kol 2 aku kuar, p amik borg tuk arahan cek darah kat kenek brunel, pastu terus balik... masa kat kaunter nak amik borg tu, adalah aku tanya sekali lagi... kene pegi kat pathology atau maternity... pastu dia kata, p kat pathology...

maka bila sampai kat kenek tu, sementara tunggu nak masuk parking kete (parking penuh), aku p turun dulu n terus ke maternity clinic... aku malas nak mencari pathology kat mana, so aku terus ke antenatal clinic (ANC)... nak tanya dia dulu, boleh tak buat blood test kat situ... pastu, org yang kat kaunter depan ANC tu, kata, boleh, terus masuk bilik no 2... sebelum tu, aku dah cerita bagitau wife ada contact ngan person yang ada cikencop... taktaulah samada dia paham atau tak apa yang aku cakap... muka macam paham...

so, bila aku balik ke kereta (tak dapat lagi masuk tempat parking), aku suruh zah pulak ke ANC tu. buat terus, takut lambat dapat masuk parking.... elok jek aku adapat parking, zah pun dah siap blood testnya... katanya, esok baru dapat result... surat arahan suh buat blod test tu, midwife amik...

aku kembali ke brunel, bagitau, nak kene hadir ke tak appomen petang tu coz result blood test tu tak dapat lagi, pastui dia kata, takpe... takyah datang... so depa cancel appomen kami petang tu... kami pun jenjalan ke uxbridge...

kol 545, sekali lagi kenek brunel kol aku... tanya camana? kompius lak, rasanya, aku dah gtau yang zah dah buat test tu... tanya lagi dah buat ke blom... pastu tanya pasal result... erm... aku assume org lain kotlah yang kol aku, bukan dengan org yang aku cakap masa face to face tu....

pagi ni, aku dapat kol lagi... dari kenek brunel, tanya pasal dah p buat blood test tu ke blom... yang lawaknya... aku dengar dia tanya;

'is your wife got ceaser?' lebih kuranglah macam tu aku dengar. since aku baru bangun tdo time tu, ngah mamai, n aku teringat aku ada appomen ngan anesthetic (bius) rini, so aku assume ada connectionlah call tu... terang punya terang kata, might have ceaser because of twins, terus dia potong cakap aku...

'no, u don't understand what i'm saying... is your wife name aziza (kene buat bunyi minah saleh sikit, cuba bunyikan ceaser ngan aziza... sama kan???? dahlah ngah mamai masa tu)...

'oooooo.... yes... yes.... sori...' pastu dia pun sambung tanya.... dah buat test ke dak, dah dapat result ke blom... sebab dia dah kol pathology, katanya, spesimen zah takde kat ctu... so, aku cakaplah zah buat kat maternity ward, bukan kat pathology... tapi aku cakap, nanti aku bagitau result, sebab rini ada appomen lagi....

pas mandi, aku tgk phone ada 2 miskol... prebet no... n satu sms... voice mail... dengar2, dia cakap, please do not come for ur appomen... i'll repeat... please do not come... aku agak dah, ni mesti sebab semalam tu... saspek zah ada cikencop...

then, saja nak kompomkan, n nak tanya camana nak dapatkan result blood test tu... pastu, aku yang kene marah ngan staf ANC tu... dia kata, you should not come to the hospital... u will spread the virus to the maternity ward... its very dangerous to all the pregnant women here... bla... bla... bla....

aku cakaplah, aku dah tanya ngan brunel kenek, katanya boleh maternity ward atau pathology... pastu dia reply, kata, no... brunel dah cakap jgn p ANC... bila aku bela diri aku, lagilah aku kene tembak.. last, aku ngaku jek aku yang silap... miscommunication, sebab english tak reti sgt... so maybe tak paham apa yang dia cakap... dia pun kata... that ok... but please dun come or your appomen today, we will phone u...

angin jugak bila dia cakap macam tu... aku admit salah aku, sebab aku kene p pathology sepatutnya, dia ada org kat kaunter tu... aku tanya dah, boleh ke tak buat kat maternity ward tu, dia kata, yes... u can... p bilik ni... bilik ni... 2x plak tu tanya... memula, aku... pastu tu, zah pulak tanya... n surat tu pun ada... kalau btol dia tak kasi kami buat blood test kat situ, org kat kaunter tu sepatutnya kene cakapo kat kami... pastu satu lagi, yang aku questioned, kenapa plak midwife yang amik darah zah tu tak cakap pepe? kalau btol dia tak paham apa kami cajkap, surat yang kenek brunel bagi tu, takkan dia tak paham????????? (marah sambil geram sebab pepe, mesti kami jugak yang salah)....

so, sapa yang salah????

hat receptionist kat depan tu, bila tau jek pasal contact person ngan cikencop tu, terus dia kata, this morning was a chaos... huh!!!! salah aku lagi....mujurlah kenek brunel tak salahkan n marah kat aku... sejuk sikit bila cakap ngan nurse nama barbara tu... ...... kalau dia bambu jugak aku, mau aku kutuk n maki dia, tapi dalam hati jelah, sebab aku reti maki org dalam hati jek... nak maki dedepan, mau tegeliat lidah aku... hhuhuhu...

so, tunggu jelah resultnya... hopefully takde pepe...

tuanpunyablog: geram plak bila aku selalu jek dipersalahkan... selalu plak jadi... isk...

p/s to A: jangan terasa pepe tau, kalau baca blog ni... nak cerita sebenarnya, yang org cni semuanya pathetic (betol ke perkataan ni ek????)!!!! kecoh je lebih!!!! kan??????

No comments: