Wednesday 29 April 2009

Widgets

going back, going home... erm....

salam...

balik2 daripada jumpa superbaizor tadi, on the way nak balik ke opis atau work station dan dia pulak on the way balik kerumah (rasa aku ketika ni, sebab bertentang arah), tetiba terserempak dengan rakan sepejabat, bernama zahran... daripada jauh dah senyum... almaklumlah, aku ni peramah... sampai jek terus aku tanya dia...

"you going back?" kata aku sambil tersenyum... memang aku tau dia nak balik aku rasa, sebab tadi jumpa dia jugak masa aku nak g jumpa superbaizor, dia pulak baru lepas jumpa.

"no, i'm going home..." balas zahran...

dalam ati aku terus tertanya2, aku salah cakap ke? apa bezanya going back ngan going home? bukan ke maksdunya sama????? isk... teruk betol english aku... makin lama bukan makin bagus, tapi makin teruk... huhuhu

sampai jek opis ni, terus teringat kata2 zahran tadi...

"after you met your sv, u don't do anything... take a break..."

so, sebab tulah, aku tak buat apa2 lepas jumpa sv... amik nasihat si zahran tu, maklumlah, kene amik break jugak kan (ala jep oiiii.... ko tak jumpa sv pun ko relax hehari... so, bilakalanya ko buat keje haaaaa??????poyoSSSSSSS!!!!!)...

tuanpunyablog: huhuhu... asik salah jek aku buat ni... apalah nak jadi ngan research aku ni... sob... sob... sob...

2 comments:

che kam said...

kelakau la ko nie jep..going back = from point A to point B, going home = point A to home...tapi that is a common mistake..no harm done..keep up the hard work improving ur english...same goes to me..hahaha

tuanpunyablog said...

hehehehehe.... aku guna malaylish lah.. balik = back... aku pun tak pasan sgt... tapi bila pk balik, betul jugak tu... hehehehe... erm... taktaulah bila nak improved...