Saturday 14 August 2010

Widgets

langgar kete MERC..

salam....

taktau nak kata malang atau tak rini...

dua tiga hari lepas, aku rasa macam tak sedap ati jek... tapi malas nak layan sangat... sebab kalau layan, lagilah hati bertambah sedih... banyak baca surah al waqiah, alhamdulillah lega jugaklah keresahan di hati... tapi still merasa resah kadangkala...

rupanya, ada benda nak jadi...

aku plan nak beli ayam rini kat hayes, pastu nak beli ciken kotej jugak, serta piza... lama tak makan piza ngan ciken kiotej tu... nak senangkan zah jugak, takyah lah masak memacam tu berbuka... plan p pas asar...

elok je lepas asar, aku pun keluar umah... nak gostant, ada kete biru kawan jiran yang parking pas antar kawan dia... since dekat sgt, takut bertembung, aku pun tunggu dia keluar... elok jek lepas dia keluar, aku pun masuk gear reverse... elok jek aku gostant, tgk side mirror kanan jek, sambil gostant... pastu bila nak tgk side mirror kiri, tetiba ada kete merc putih belakang aku... terus aku brek mengejut tapi tak sempat... gedebanggggg!!!!! terus menggigil kaki aku... tgk muka jiran tu, nampak macam marah, bengang, sakit hati... semuanyalah...

maka turunlah aku dengan muka bersalah, sambil mohon maap dengan sesungguhnya... aku try explain apa yang terjadi (opkos dalam BI okeh, tetiba leh jadi lancar percakapan aku, selalunya gagap)... tapi dia dengan selambanya, kata...

"owh... it's ok... don't worry... it happen... you have insurance right?"
"yeah... sure,"
"ok, give me the information... we'll change the info," jawab dia.

lepas jek aku bagi aku punya insurance cert kat dia, dia boleh tanya kat aku...

"are u sure u're alright? coz it seem you're shakey (betul ke aku eja???)," tanya dia lagi... erm... bagus btol dia ni...

berkali2 jugaklah aku mintak maap ngan dia, sebab aku tau salah aku, tak tgk belakang before gostant... tapi dia selamba jek... it's ok... don't worry... we can claim from the insurance company... that's why we paid for the insurance...

aku taktaulah camana dia punya proses tuk claim tu... cuma yang aku tau, insurance dia akan kontek insurance aku, pastu depa setelkan antara depa... aku??? dia suh tenangkan pikiran, jgn pk apa... siap citer lagi ngan zah aku langgar kete dia, datang umah (lepas bagi insuran tu, aku terus ke hayes, mencari ayam sebab lauk dah takde), nak bagi insuran note tu, pastu nak pastikan aku ok... huhuhuhu... baik sungguh...

agak2, kalaulah kat malaysia, camana ye gamaknya?????

tuanpunyablog: kuat betul galaxy aku, telinga merc patah, galaxy aku, cuma ada bekas cat merc tu jek kat bumper aku...

No comments: