Sunday 14 September 2008

Widgets

kisah pasal buang tebiat...

salam...

rajin plak aku nak naip rini... la, dah kol 12 tengah malam... baru jek usai solat isyak... erm... baru sampai libik kan, so, penat lagi... tapi, tah napa, ada benda aku nak naip... so, tahan mata jap nak semata2 nak naip....

pagi tadi, pas sahur, aku ngan shah mmg tak tdo pun... dok bajet, nak kuar awal lepas subuh, sebabnya nak amik sepupu dia kat airport... sepupu dia tu, blajo kat kota baru aka new castle... so, glah jumpa sat... tapi yang jadi masalah kami, ialah bus... bus plak mogok.... eh... bukan bas... pemandu bas... mogok selama dua hari takmo bawak bus... taktaulah sebab apa, maybe sebab gaji yang dorg dapat tu ciput jek kot... banyak gaklah yang tersadai... mujurlah ada 1 2 bijik bas ikyang tak ikut sama mogok... pk2, baik jugak dorg ni ek... tak semua yang mogok, at least ada gak bas kami nak p airport... kalau ikutkan, kene tukar baslah sebab naik dari Cowley road tu... nak p pekan, jauh plak nak kene berjalan... pepagi buta plak tu, kol 6 pagi... so, kami pun amik keputusan untuk kuar jalan ke cowley road tu, ikut pintu pagar hall isambard yang masih belum sempurna jadinya... biasanya, pagar ni, security akan bukak. tapi tak kenapa, pagi2 dorg tak bukak pulak kuncinya... so, pk2, daripada nak berjalan jauh ke pekan, baik buat jahat sekali sekala... ala2, macam budak asrama, kami kuar pintu pagar tu dengan cara kami lalu bawah pagar tersebut... angkat sikit, lepaslah... tapi masalah bagi yang berbadan 'kecil' cam aku ni... punyalah payah nak kuar ikut pagar yang bawah tu... sakit perut aku kene sagat ngan tar... tgk2 sekeliling... oh, takpe... org tak nampak... risau gak, kot2lah tetiba security panggil aku... tak pasal2 terpampang muka aku kat depan pejabat security brunel dengan tajuk "wanted!!!!"... eiiii.... na'uzubillah... masa kuar tu, tak berapa banyak kete yang ada... so, anggapkan misi berjaya....

balik daripada airport, singgah pekan terus... sebab nak beli buah nak bawak ke rumah hafiz untuk jamuan berbuka puasa.... rajin betul dorg masak untuk kami, 8 org semuanya... banyak pulak tu... dok kat cni, rasa cam meriah jek... sebabnya, selalu makan free... hehehe... senang ckit takyah masak kan???? (aku masak jugak ok... masak nasik!!!! dun see me without leg aaaaa)... cadangnya nak beli barang2 dapur, sebab banyak yang dah abis... tapi, bila jenjalan kat pekan tu... banyak pulak aku beli barang... habislah dekat 30pounds... tapi, tak kisahlah kan... sebab barang yang aku beli tu, aku mmg nak sgt2... laam dah cari... beli baju sejuk tuk winter ni, ngan beli kasut... balik dari pekan, kami turun kat tempat kami amik bus tadi... sebab, bus tu jek yang ada. hat lain, semua mogok... so, kami pun masuk balik tempat yang kami lalu bawah pagar tadi... alhamdulillah, kuncinya dah terbuka... shah pun tunjuk kat aku sambil cakap, "jep, ada CCTV lah rupanya... dia letak kat tiang2 lampu tu..." elok jek aku pandang apa yang shah tunjuk, aku terpandang guard yang tengah duduk kat kitchen salah satu flat tu... shah tak perasan... tapi, sepanjang jalan aku masuk sampailah dia tak nampak aku, dia asyik pandang jek aku... sah!!! aku rasa masa kami dok jalan bawah pagar tu ala2 macam askar tu, mmg dia ada... silap2 dia amik gambar kami ngah lalu bawah pagar tu... aiyaaaa.... risau gak ni... teruk betul aku rasa... kat asrama masa kat SAMTTAJ pun aku tak buat, kat cni bila dah jadi bapak budak pulak buat keje giler... macam curi kuar plak... sib baiklah, security tu tak kejar kami ni... kalau tak, malu gak ngan org ramai....

masa balik dari umah hafiz pun, kami seramai 6 org, masuk ikut lubang tikus... semata2 taknak jalan jauh... kalau tak, terpaksa menapak dekat 2 - 3 km... better masuk ikut jalan tikus tu... punyalah payah nak masuk dengan badan aku yang kecil ni... tapi, alhamdulillah, semuanya berjaya membolosi lubang tikus tu... lubang tikus ni, jalan yang aku ngan shah jumpa masa lepas kuar dari bawah pagar tu... bolehlah muat2... sib baik lepas jugak walaupun ada yang tersangkut tudung ngan terantuk besi kat celah2 pokok yang merimbun tu... kuar2, tgk2, ada CCTV gak... aiyaaaa.... payah btol dok brunel ni... lagi2, hall isambard ni... penuh ngan CCTV... silap2, dalam bilik pun dia letak CCTV.... risau gak ni... tapi, bila aku pk, kali ni, bukan aku sorg kene... ramai lagi termasuklah kak aida, kak siti, fendi, wawa, maka... takdelah rasa ralat sgt walaupun aku dah 4 kali kuar macam penjenayah jek... hehehehe.... ada shah amik gambar kami kuar dari lubang tikus tu... tapi, la ni, dia pun dah tdo... kesian plak nak kejutkan dia... takpelah... esok2 aku uploadlah ek...

saja nak tunjuk gambar kat bawah ni... jurukamera oleh shah...


*pelik kan tgk aku sewel macam ni? macam tak makan sepuluh hari sampai nak makan kasut... sebenarnya kan, aku mempraktikkan saranan2 org2 dulu... dorg kata, kalau taknak kasut tu makan tuan, macam sebab pakai kasut tu kaki melecet ke, luka ke, org2 tua kata, kene gigit kasut tu dulu sebelum pakai... maksudnya, kasut barulah... so, aku praktikkan ler... bukan percaya seratus peratus... tapi, saja jek gatal nak cuba... buang tebiat... lagipun, bila lagi nak buang tebiat kan... huhuhu

No comments: