Thursday 21 October 2010

Widgets

rejeki takde... nak wat camana...

salam...

lama aku tak cek slip gaji or kira berapa gaji aku masuk setiap bulan... ingatkan masalah tersalah potong biro angksa tu dah setel... rupanya, still terpotong lagi... 6 bulan berturut2 pulak tu... start dari june, ogos ngan oktober (gaji dibayar dua bulan sekali)... mujurlah aku cek gaji tuk bulan ni, n aku dapat trace... dan alhamdulillah gaji oktober ni aku boleh claim balik, sebab tak dibayar lagi kat angkasa tu... tensen tu, tensen lah gak... tapi aku paham, manusia buat keje ngan sistem buat keje... mana ada sama... so, nak tak nak terpaksalah aku biarkan duit aku tu... anggap ajek takde rejeki...

try kol biro angkasa, tapi dia kata, aku kene kol takaful nasional, tuk matikan arahan bayaran tu... prosedur katanya... malas nak argue lelebih, nak kol takaful, sat lagi, lagilah banyak cekadaknya... so, amik keputusan... berurusan ngan uum jelah... senang... sebab sebelum ni, boleh je buat manual dan gaji aku tak dipotong tuk biro angksa tu... silap aku jugak, aku tak cek gaji2 sebelum ni... lepas ni, nak kene hati2 lah... selalu cek slip gaji tu... mujurlah aku ada contact person yang boleh uruskan gaji aku tu... kalau takde, payah jugak...

halalkan jelah RM500 lebih tu... nak wat camana kan...

tuanpunyablog: duit tak berkat lah tu kot naaaa... sebab tu ilang macam tu jek... huhuhuh

No comments: